Jump to content

tur steder i rogaland


sveini 95

Recommended Posts

Det er noen gratis plasser rett i nærheten av fergeleiet. Ellers må du ta turen innom Flørli. Dette er en nedlagt kraftstasjon hvor det er en liten utstilling med personlig omvisning. Det blir visst noen nye gjesteplasser i Flørli til sommeren. Skal du fiske er ikke Lysefjorden plassen. Du er garantert å få øye sel både på land og i sjøen. Gå ikke inn denne fjorden dersom det meldes om kuling. Da kan bli ganske rufsete. Basehopperne kan du se hele sommeren. De pleier å hoppe fra Kjerag når fergen kommer. Da er det fint å ligge med båten ved Geitneset der hopperne lander. Puben i Lysebotn åpner rundt 15. mai.

Link to post
Share on other sites

Enig med Hr. Hafrsfjord..kjøp "Lune Havner" utgitt og selges av Aftenbladet. Da har du alt du trenger for mange år utforsking av Ryfylke..(mener vår alles Poseidon her på BP har vært med litt på utarbeidelsen av denne, stemmer ikke det Jan?)

 

 

men Lysefjorden...ryfylkets kjedeligste tur spør du meg. En tur inn, kryss av på listen "been there, done that" Er kun evnt som "showoff" for besøk og trurister

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Seiler du mye alene er det greiest og ligge på en av friluftsrådet sine brygger.

Rossøysund er flott. Lineholmen også.

Lindøy

Teistholmen

Usken

Ognahamn

Kvitsøy

 

Det er mye mer også. Kommer ikke på alt i farten.

 

Finnes en database her, men burde vi Rogalendinger ta en dugnadd, for er mangler masse!

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Masse flotte steder som er nevnt allerede, masse flotte øyer og steder rundt forbi disse stedene som er nevnt visst man vil være "alene" også. Forøvrig skal jeg på tur til Bergen i sommer, om du har tanker om å reise så langt går jeg isåfall med omtrent samme fart som deg ved tanke på overfart over sletta. :-) Men er kanskje litt langt å seile avgårde?

Link to post
Share on other sites

Masse ....Forøvrig skal jeg på tur til Bergen i sommer, om du har tanker om å reise så langt går jeg isåfall med omtrent samme fart som deg ved tanke på overfart over sletta. :-) Men er kanskje litt langt å seile avgårde?

 

Når jeg lagde dette emne. hadde jeg mer tanken på å utforske og se plasser jeg ikke har verdt.

 

Så langs kysten har jeg verdt en del.

Seilte med M/S MAKRELLEN ( seilskøyte til 1. tananger sjøspeidet gruppe) til Norges lansleiren i 2009 det var opp til andalsnes ( litt usikker på hvordan det skrives men det er oppe imot molde). i 2010 seilte jeg med speideren igjen til sverige langs så og si hele norskeskysten østover. Og i fjord seilte jeg til jambooren i Kristianstad - sverige. Den turen gikk til kristiansand og over skagerak også nedover.

 

SÅ en gang i livet skal jeg ta resten av norksjekysten jeg mangler.

 

Men nå til sommeren ønsker jeg å holde meg til rogaland :D

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...