s/y UT-sia Startet 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2011 Heisan Skal montere en port i rekka på vår bavaria 33 cruiser. Pga. kryssholt og halgatt er plassering av porten gitt. På styrbord side havner dekksfestene for den ene haifinnen midt på baderomsseksjonen og der er det jo totalt umulig å komme til undersiden av dollbordet for å få lagt på skive og mutter for de to gjennomgående boltene i dekksfeste. Er det noen som har kjennskap hvordan dette kan løses?? Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 Søk på bavariaklubben.se eller bavariaklubben.no. Sikkert noen som har hatt samme utfordring. Det er imidlertid nesten alltid et sted du kan komme inn fra. Enten i skapet over vasken, eller ved å skru ut innsatsen til "tørkeskapet". Jeg fikk iallefall tilgang til det meste på vår 31 roter da vi måtte finne en lekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 29.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 Heisan Tørkeskapet hjelper ikke. Skapet over servant er helstøpt sammen med badeseksjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 (redigert) Stemmer det. Det er ikke treinnredning på badet i den modellen. Da blir det å lage inspeksjonsluke inne i skapet og sette på et lokk etterpå. ( slike smålokk får man jo kjøpt i alle båtbutikker. ) Eller fra stuerommet i cocpit kankje ? Å kunne komme til rekkestøttene på et eller annet tidspunkt kan være kjekt uansett. Redigert 29.Januar.2011 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 29.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 Hei Rastløs Det som er litt fiurlig er at det IKKE er noen rekkestøtter i det området fra før. Fra pushpit og frem til første rekkestøtte er det nemlig et godt stykke, antagligvis pga av tilgangen i dette området. Som du er inne på, så har jeg såvidt tenkt som deg at ei mannluke inne i skapet matte gå. Men tror at det her må det i så fall finmåles, da eneveggen på skapet går veldig langt inn mot utterskroget og jeg er veldig usikker på om jeg får hånden mellom skroget og endevegge på skapet. Kan det finnes noen leddet vinge/vingemutter som kan dyttes ned i boltehullet mens mutteren er enntret på bolten og som tverrstiller seg når man har kommet igjennom dekket? Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 Tenker du bør ta deg en prat med Arne Steen på Lunde båt. Han har nok et godt svar. Jeg vet de har ettermontert noen åpninger i siderekken, og har sikkert funnet en smart måte. - ingen vits å finne opp hjulet på nytt Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 1.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2011 Heisan Da har jeg snakket med Arne Sten på lunde båt. "Det var ei lei nøtt", ble svaret. Er det noen her inne som har eller kjenner noen som har en bavaria 33C hvor rekkeport er montert og som kunne sett litt på hvor porten er montert på rekka. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.