Jump to content

Utfordring med montering av rekkeport på bavaria 33 C

s/y UT-sia

Recommended Posts

Heisan

Skal montere en port i rekka på vår bavaria 33 cruiser. Pga. kryssholt og halgatt er plassering av porten gitt. På styrbord side havner dekksfestene for den ene haifinnen midt på baderomsseksjonen og der er det jo totalt umulig å komme til undersiden av dollbordet for å få lagt på skive og mutter for de to gjennomgående boltene i dekksfeste.

Er det noen som har kjennskap hvordan dette kan løses??

Søk på bavariaklubben.se eller bavariaklubben.no. Sikkert noen som har hatt samme utfordring. Det er imidlertid nesten alltid et sted du kan komme inn fra. Enten i skapet over vasken, eller ved å skru ut innsatsen til "tørkeskapet". Jeg fikk iallefall tilgang til det meste på vår 31 roter da vi måtte finne en lekkasje. :thumbsup:

Stemmer det. Det er ikke treinnredning på badet i den modellen. Da blir det å lage inspeksjonsluke inne i skapet og sette på et lokk etterpå. ( slike smålokk får man jo kjøpt i alle båtbutikker. ) Eller fra stuerommet i cocpit

kankje ?

Å kunne komme til rekkestøttene på et eller annet tidspunkt kan være kjekt uansett.

Redigert av Rastløs (see edit history)

Hei Rastløs

Det som er litt fiurlig er at det IKKE er noen rekkestøtter i det området fra før. Fra pushpit og frem til første rekkestøtte er det nemlig et godt stykke, antagligvis pga av tilgangen i dette området.

Som du er inne på, så har jeg såvidt tenkt som deg at ei mannluke inne i skapet matte gå. Men tror at det her må det i så fall finmåles, da eneveggen på skapet går veldig langt inn mot utterskroget og jeg er veldig usikker på om jeg får hånden mellom skroget og endevegge på skapet.

Kan det finnes noen leddet vinge/vingemutter som kan dyttes ned i boltehullet mens mutteren er enntret på bolten og som tverrstiller seg når man har kommet igjennom dekket?

Heisan

Da har jeg snakket med Arne Sten på lunde båt. "Det var ei lei nøtt", ble svaret.

Er det noen her inne som har eller kjenner noen som har en bavaria 33C hvor rekkeport er montert og som kunne sett litt på hvor porten er montert på rekka.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...