Jump to content

Innfelt kartplotter avtakbar finnes det?


Diplom-is

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har kjøpt ny båt, en Finnmaster 57wa og tenkt på å kjøpe en kartplotter/ekkolodd type innfelt. Siden båten er åpen ønsker jeg å ha en type som jeg kan ta med meg enkelt når båten forlates ved bryggen, for å unngå tyveri.

Standard kartplotter må vel stå montert hele tiden. slik at det er enkelt for tyver å ta det med seg.

 

Er det noen som har noen tips om type?

Link to post
Share on other sites

Geonav 7 w Denne moderne plotteren har en 7” TFT sollysskjerm som er lettlest i alle lysforhold. Skjermen på Wide har, som navnet tilsier, større bredde enn høyde, noe som gjør den ypperlig til å vise sjøkart og ekkolodd samtidig.GEONAV 7 WIDE kan benyttes både med Navionics GOLD kart med 2D kartografi eller Navionics PLATINUM med kombinert 2D/3D kartografi.

 

Plotteren har innebygd 12 kanals GPS antenne, og leveres med brakett med hurtigkobling og strømkabel/data kabel.

 

Plotteren kan leveres med eget ekkolodd som tilleggsutstyr. Dette har en effekt på 350W sinus, og gir en dybdevisning av både fisk og bunn ned til ca. 300m. Når man får fisk, kan man enkelt plotte stedet inn på kartet. Senere er det lett å navigere tilbake.

 

Plotteren er vanntett (IPX6) og er således også egnet for plassering i åpne båter. Brakett for innfelling m/hurtigklips

brakett.jpg

Redigert av vetveldigmye (see edit history)
Link to post
Share on other sites

svarer muligens litt på siden , men ....

har hatt tyveri av både motor og instrumenter

så jeg tåler ikke mer tyverier.

 

har derfor montert alt ( kart plotter - ekkolodd og panel for autopilot) på bøyler

og tar det med hjem . verdien på utstyret mitt er ganske høy. hvis det kun var et enkelt

kombi instrument hadde jeg sikkert felt det inn og tatt sjangsen.

Link to post
Share on other sites

Plotteren til Geonav er stor nok og utformet slik at du kan både kjøre etter den og gjøre enkle justeringer i fart selv om havet ikke er helt flatt.

Den har i tillegg en svært enkel funksjon for å trekke en rett linje i utzoomet kart som du kan bruke til ledelinje når du zoomer inn for å se detaljer.

Anbefales.

Mons

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Hei

 

Jeg har funnet løsningen!!

 

Løsnet festeskruene i kartplotteren en garmin 720S og festa skruene i plotteren med litt tec 7. La også litt tec 7 på gjengene slik at den går litt trangt ned i skruehullene i båten.

 

Da kan jeg ta ut og inn plotteren som jeg vil. Må bare skru ut tilkoblingen da.

 

Har også laget en deksel som jeg legger i hullet når plotteren er ute.

 

Mvh

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...