Erato Startet 31.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 31.Januar.2011 Jeg har en kompis som jobber som sveieser og har tilgang til stål. Tenkte at han måtte jeg dra nytte av, og spurte om han ikke kunne sveise en seilbåtkrybbe til meg. Ikke noe problem, sa han. Bare send meg målene. Flott med gode venner Har søkt her på forumet men ikke funnet en tråd om dette. Har sett og vurdert trådene om å lage ei krybbe i tre, men når jeg har muligheten til en i stål går jeg for det. Så over til spørsmålet: Er det noen som har en beskrivelse av målene til føttene? Tenker på hvor lang selve foten som kan tilpasses er, med tilpassnings hull. Tenkte å ta utgangspunkt i denne KRY OPI 102 - 5 tonn / 30 fot. Rammestørrelse: Bredde: 2,5 m, Lengde: 3 m Benhøyde: 1,45 m til 2,1 m Dimmensjon rammeprofil i mm: 80 * 40 * 3 Min båt er en Leisure 17", og krybben blir overdimmensjonert. Det er pågrunn av at jeg er en nybegynner på seiling og når jeg føler meg mer kompetent så vil jeg ha større båt. Er det noen som har noen andre smarte løsninger for et enkelt men solid stativ, er jeg åpen for det. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 31.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 mitt forslag er alu, om han har tilgang på det og kan sveise det, stålkrybber blir jo fort ekstremt tunge og lite flyttbare Sitér dette innlegget Link to post
Erato Svart 31.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 mitt forslag er alu, om han har tilgang på det og kan sveise det, stålkrybber blir jo fort ekstremt tunge og lite flyttbare Skal høre om han har det. Sitér dette innlegget Link to post