Erato Startet 31.Januar.2011 Link til dette innlegget Startet 31.Januar.2011 Jeg har en kompis som jobber som sveieser og har tilgang til stål. Tenkte at han måtte jeg dra nytte av, og spurte om han ikke kunne sveise en seilbåtkrybbe til meg. Ikke noe problem, sa han. Bare send meg målene. Flott med gode venner Har søkt her på forumet men ikke funnet en tråd om dette. Har sett og vurdert trådene om å lage ei krybbe i tre, men når jeg har muligheten til en i stål går jeg for det. Så over til spørsmålet: Er det noen som har en beskrivelse av målene til føttene? Tenker på hvor lang selve foten som kan tilpasses er, med tilpassnings hull. Tenkte å ta utgangspunkt i denne KRY OPI 102 - 5 tonn / 30 fot. Rammestørrelse: Bredde: 2,5 m, Lengde: 3 m Benhøyde: 1,45 m til 2,1 m Dimmensjon rammeprofil i mm: 80 * 40 * 3 Min båt er en Leisure 17", og krybben blir overdimmensjonert. Det er pågrunn av at jeg er en nybegynner på seiling og når jeg føler meg mer kompetent så vil jeg ha større båt. Er det noen som har noen andre smarte løsninger for et enkelt men solid stativ, er jeg åpen for det. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 31.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 mitt forslag er alu, om han har tilgang på det og kan sveise det, stålkrybber blir jo fort ekstremt tunge og lite flyttbare Sitér dette innlegget Link to post
Erato Svart 31.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 mitt forslag er alu, om han har tilgang på det og kan sveise det, stålkrybber blir jo fort ekstremt tunge og lite flyttbare Skal høre om han har det. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 31.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 Blir det stål, bør det iallfall være i form av et "byggesett" som kan demonteres, ellers blir det så stort og tungt at det er vanskelig å håndtere manuelt på annen måte enn å dra det langs bakken. Det du viser på bildet ligner veldig på det jeg har, og der er samtlige rette linjer du ser på bildet en profil som er skrudd fast til naboprofilene. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Erato Svart 31.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 Blir det stål, bør det iallfall være i form av et "byggesett" som kan demonteres, ellers blir det så stort og tungt at det er vanskelig å håndtere manuelt på annen måte enn å dra det langs bakken. Det du viser på bildet ligner veldig på det jeg har, og der er samtlige rette linjer du ser på bildet en profil som er skrudd fast til naboprofilene. Ja, jeg hadde håpet å få det til slik at det kan demonteres. Uansett skal den ikke flyttes så ofte, og jeg har en solid henger hvor krybben passer. Har brukt å ha båten stående oppi en krybbe på den hengeren. Den gamle krybba var begynt å bli bra rusten, så jeg tørr ikke stole på den mer. Har kjørt den på dynga. Hvis jeg sparer 10 000,- på å få den laget i stål, og heller tar det merarbeidet det er med at den blir så tung, gjør jeg det. Sitér dette innlegget Link to post
Erato Svart 31.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 Er det noen som har en beskrivelse av målene til føttene? Sitér dette innlegget Link to post
elsebje Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 Ble det noen hengerløsning på deg? Vurderer selv å kjøpe en leisure 17 og skulle gjerne ha lånt en henger til å frakte den på om jeg ikke rekker opp til Trondheim innen studiestart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.