dude
Det er vel kanskje de som gir kreditt som må ta på seg skylda for at de taper penger tenker jeg.
Tallene fra siste tilgjengelige regnskapsår 2019 er jo fine. 50mk driftsinntekt, 4,5mk resultat før skatt. 20mill eiendeler og 5 mill egenkapital. så hadde de 15 mill totalt gjeld. tror mange hadde gitt kreditt til firma med slike tall. i alle fall om man ser bort fra at det er nystarta, og at Johs Lunde eier 55% av et firma, som igjen eier 60% av Kristiansand maskin. men utviklinga gikk jo rett opp, så det må jo ha skjedd noe som snudde grafene i 2020 da..
Så såvidt om at de hadde blitt forbigått i en anbudskonkurranse i Arendal der de var 3 mill billigere enn konkurrenten?, og hadde i tillegg rammeavtale med kommunen, men vet ikke om dette var utslagsgivende? Vi har vel medlemmer her på forumet som kjenner godt maskin og lastebilmarkedet i Arendal, så informer oss gjerne :-)
Er det de selv som oppgir tapstallene 12mill? det er jo ikke første skiftesamling før i slutten av juli, så disse vil vel etter all sannsynlighet øke når alle krav kommer inn fra lønnsgaranti, leasing osv vil jeg anta.
https://www.nrk.no/sorlandet/kristiansand-maskin-er-konkurs-1.15531642
ser at de allerede mens jeg skrev her har økt til 18mill, fra fvn til nrk :-)