Jump to content

Familie motorbåt til 4, noe forslag?

skipsbygger

Recommended Posts

Hei

Vi vurderer å skifte ut vår NW740, med noe nyere å litt større.

Har sett på forkjellige båter, men det kunne vert interesangt å hørt deres forslag?

Det må være fast akslig, minimum 15kn servise fart. Pris rundt om 5-600 tusen.

Venter i spenning

industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis

NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15

Hei

Vi vurderer å skifte ut vår NW740, med noe nyere å litt større.

Har sett på forkjellige båter, men det kunne vert interesangt å hørt deres forslag?

Det må være fast akslig, minimum 15kn servise fart. Pris rundt om 5-600 tusen.

Venter i spenning

du kan jo kjøpe deg en NW 900.

Hei Skipsbygger

Har selv eid en Master 820. Den var vi veldig fornøyd med. Alternativt etterkommern Inter 9300.

Selv har jeg nå (1 år siden) investert noe mere i båt pga. bl.a. større barn/ungdom som vel trenger egen sin kabin for å få dem med og at de har mulighet til å ha med en venn.

Lykke til

Redigert av Sit (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Har du ikke mer konkrete ønsker, da? For den prisen er det jo veldig mye å velge i. Vurdert Fairline Corniche? Princess 33? I litt eldre (midten av 80 tallet) er dette innenfor prisrangen - eller ørlite granne over, hvis man er frempå med de som er priset lavest. Hvilket utstyr skal du ha med?

For fire personer må jo også Nordan Family 27 vurderes. De fleste fra 80 tallet - men det er etterprodusert noen på 90 og 2000 tallet. Det er først de aller nyeste av dem som kommer opp på prisrangen din - og da får du en mye nyere båt med ny motor i forhold til enkelte andre alternativer fra 1980 tallet. Jeg hadde selv en fra ca 1990 - knallbåt. De aller fleste av dem matcher ikke kravet til 15 knop i marsjfart - men de med størst motor ligger vel omtrent der. De etterprodusert har (de jeg har sett) 140-160 hk av yanmar eller volvo, som veier mye mindre enn de eldre båtene med størst motorisering (sjelden jeg har sett noen med mer enn 200 HK ford - men de marsjer på 15 knop). Jeg hadde selv 150 hk Ford som makset på drøye 16 knop.

• 3 uker senere...

Hei igjenn :thumbsup:

Her var det kommet mye som må undersøkes nøyere.

Det er en jungel der ute :confused:

Men NW 900 er vel av det eg ser etter, vist det skulle komme

ein med ein maskinist som eg kunne like. De fleste er jo med 185hk, noe som er alt for lite..

Vist noen har ein NW 900 med 300 Cummins :thumbsup: Er det bare å maile meg, skal vi kvikt gjera ei avtale :cheers:

Vil ellers takke for alle gode forslag som er kommet hit, siden sist eg var her :thumbsup:

industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis

NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...