Geir Hel Startet 1.Februar.2011 Del på Facebook Startet 1.Februar.2011 Om eg selge LEVIND eller ei så vil eg ha varmeovn, har ovn som er lik refleks bysse, men er dyr å bruke med parafin dårlig stand å soter som fff med diesel. Varme kilden eg event kjøper blir med te event den nye båten. Så det står mellom gass og diesel ovn. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.Februar.2011 Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 Ligger ein del brukte dieselvarmere på Finn.no. Der er også ein som stadig har mange i sine annonser, og skriver at de er kontrollert og prøvebrent,så det virker som ein hobbymekaniker som koser seg med de. Kan nok være det smarteste Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
index Svart 1.Februar.2011 Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 (redigert) Ta en service på refleksen heller, den er helt suveren når den virker skikkelig! Det er som regel bare en skikkelig rengjøring og nye veker som skal til. Parafin kjøper du hos en som selger fyringsolje, da ligger prisen rett i nærheten av dieselpris. Lampeolje blir unødig dyrt til en slik ovn. Skal du til med luftvarmer blir det dyrt, og du vil også få såpass strømforbruk at forbruksbanken bør økes. Refleksen bruker jo ikke strøm, så den kan stå og brenne så lenge du bare ønsker. Redigert 1.Februar.2011 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geir Hel Svart 1.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 Har tenkt på det med fyringsolje ja. Er pottebrenner, har vudert å bore noen hull for bedre trekk, synest den sote mye selv med lampeolje. Klart mye kjekkere med slik ovn som ikke støyer eller trekke strøm Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
M/S Bastard Svart 1.Februar.2011 Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 Veke i Refleks? Har sev Refleks, den soter ikke, og jeg bruker diesel. Regulator kan sendes inn for justering til diesel. Viktig også at brennerringer osv er på plass i ovnen. Viktig er også plassering av selve ovnen, pluss pipe over dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 1.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 Plassering ja, den er vel feilplassert kan prøve å få tatt bilder av den, Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
M/S Bastard Svart 1.Februar.2011 Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 Finner det meste du trenger og vite her Refleks olieovne, ellers er det Shelby teknikk som har greie på det her i landet Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 1.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 Her er ovnen, Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
M/S Bastard Svart 1.Februar.2011 Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 Er alle delene nede i ovnen på plass? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 1.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 (redigert) Vist ikke det er flere deler enn spiral og ring så ja. Redigert 1.Februar.2011 av LEVIND (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
M/S Bastard Svart 1.Februar.2011 Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 Ser slik ut ja, men potta er vel byttet ut kanskje? Så ikke bra ut den der Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 1.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 Nei potta er ikke bytta ut er delvis reparert med deler ifra ein oljeovn. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
M/S Bastard Svart 1.Februar.2011 Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 Ville bytta den ihvertfall, da er jeg rimlig sikker på at den vil brenne bra. Pluss det andre som er nevnt selvfølgelig Refleks er jo bra saker, slipper og tulle med strøm og greier Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 1.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 Får høre på pris på ny potte ja, Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 1.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 Ser ut som prisen er ca 1000 så det er ingen ting å si på Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
M/S Bastard Svart 1.Februar.2011 Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 Billigere enn ny varmer ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 1.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 ja mye billigere. Har sendt mail om pris med frakt, så får se ka eg får te svar.. Takker for hjelp Ps blir noe ombygging ser eg på monteringsanvisningen, spes trenge eg tilgang på luft (trekk) Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
M/S Bastard Svart 1.Februar.2011 Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 Shelby du bestilte fra? De er raske til og sende vet jeg. Oppdater tråden etterhvert da, det er jo artig of følge med Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 1.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2011 Shelby ja, Ja ska oppdatere med fremgangen Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 2.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2011 Fått pris på bottebrenner 1365 kr og 2180 for hele innvendig. må ta mål om det er lik dim. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
M/S Bastard Svart 2.Februar.2011 Del på Facebook Svart 2.Februar.2011 2180 for alt innvendig er vel ikke så galt, det er potte,spiral og ringer? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 2.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2011 Ja skal være komplett. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.