S/Y Gyda Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 (redigert) Det har du sikkert rett i, men jeg har ikke ENC kart. De feil jeg har funnet i Mapmedia har jeg kunnet bruke Garmin kart til å dokumentere, fordi jeg ved selvsyn kan se at de er gjengitt riktig i Garmin kartene som jeg tilfeldigvis har på pc'n ombord. Redigert 6.Februar.2011 av S/Y Gyda (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gyda Link to post
Frøken Fryd Svart 7.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 Er det Maxsea som brukes på disse plotterene? Noen her som bruker begge deler som kan uttale seg her? Ligner programvarene? Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 7.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 (redigert) Det er Maxsea Timezero ver som brukes på Furuno sine Navnet 3D plottere. De kjører Windows XP som OS, og derfor litt trege å få startet opp. Nettverket fordeler ip adresser fra MFD8/12 eller BB ( DHCP server ) ut til enheter, slik at man er avhengig av en av disse for å kjøre radar. Man kan altså ikke benytte radar direkte fra PC uten å ha MFD8/12/BB ombord. ( Litt irriterrende, siden radaren's signalbehandling skjer på radarantenna, før signalet sendes ned til plotter. Dermed kunne de fint fått dette til hvis de ville ) Redigert 7.Februar.2011 av lano2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 7.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 Virker rart at du ikke skal kunne sette dette manuellt. På tidligere Navnet utgaver var de satt på forhånd, du trengte kun å endre adressen hvis du hadde to like enheter. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 19.November.2012 Link til dette innlegget Svart 19.November.2012 Er vel på tide å blusse liv i Navnet 3D/Maxsea tråden? Går med planer om oppgradering her... Flere med erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2017 En gammel tråd som jeg blåser liv i ettersom langturplanene er mye mer realistiske nå enn for noen år siden :-) Er det noen her med erfaring fra Maxsea og modulen for vær ruting? http://www.maxsea.com/products/software/tz_navigator Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.