Teerex Svart 18.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2012 (redigert) http://www.yanmar.no/arch/_img/9061227.pdf produktspec på norsk test her Redigert 18.Januar.2012 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Thorlyn Svart 18.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2012 Det er VELDIG gledlig og se at yanmar har kommet med et reelt alternativ til VP. At D6 var hakket vassere dog smuler skyldes nok kompressor hos D6 motoren.. Yanmaren har VTG turbo mener jeg og det er kanskje ikke helt heldig i båt.. men time will sjov :thumbsup: At yanmaren er så mye lettere som da vil utgjøre hele 6 voksne mennesker i en dobbel inst har stor betyding.. at prisen også er nesten 100 000 lavere pr motor ville nok gjort mitt valg lett.. og det faktum at Yanmars/toyotas motorer er potte tette slik at hvite sokker er naturlig fortøy ved entring av kjellærn Nå er det bare og håpe at produsentene er såpass "smarte" at de tilbyr yanmar også.. Aquador tilbyr alle tre.. noe som er meget klokt tror jeg. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Teerex Svart 18.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2012 (redigert) Yanmar har twin turbo men D6 har 1 liter større slagvolum så det øker jo momentet, og den har både turbo og kompressor ja. D6-400 er jo tilgjengelig for de som vil ha litt ekstra, men prisen... Konklusjonen er vel at CMD V8 passer best til lettere hurtige båter der støyen drukner i vindsuset uansett eller dobbelinstallasjon i båter med god støyisolasjon. D6 passer best til singelinstallasjon i tyngre båter (eller dobbel der vekta er av mindre viktighet). Yanmar 8LV passer til det meste, både lettere/raske båter og perfekt i dobbelinstallasjon i tyngre båter Yanmar overtok plutselig etter CMD V8 som drømmemotor i min Windy 27 (38 knop hadde vært grei fart ) Denne med D6 ble kanskje ikke solgt.. ? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=28695518 Redigert 18.Januar.2012 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.