Mariner-45 Startet 2.Februar.2011 Link til dette innlegget Startet 2.Februar.2011 (redigert) Heisann ! Ønsker å komme i kontakt med eiere av denne typen båt for å utveksle erfaringer. Gjelder spesielt kalesjearrangement. AH Redigert 2.Februar.2011 av Mariner-45 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
beanman Svart 16.April.2011 Link til dette innlegget Svart 16.April.2011 Hei! jeg er eier av en helt lik båt,bare at min har "hardtop" dvs ikke bare vidusrammer men helstøpt topp med vinduer i. Ikke helt 100% sikker på om min heter searay 160,men det påsto iallefall forrige eier.... Min er en 1980 eller 82 modell(Har ikke sjekket småbåtregisteret),med nøyaktig samme bunn som din. Jeg er veldig fornøyd med båten,den har fine vannegenskaper og er stødig i bølger. Min båt går med en mariner 50HK motor,og gjør ca 30knop med den. Fin å dra vannski med. Jeg ser ikke på bildet ditt helt hvordan den ser ut inni,men min har en konsoll på hver side foran stolene,og lukket rom foran der og helt frem i båten. Denne vinteren tok desverre kalesjen på den,inklusive stengene,da båten sto ute hos en venn som hadde lovet å måke av den etterhvert noe han desverre glemte under store snøfall:( Har sjekket på nettet,men info om disse tustnaplastbåtene er det desverre dårlig med. Har sjekket litt rundt de siste dagene vedr å få laget ny kalesje,men ingen har visst mal eller de må lages helt på nytt fra scratch. Men i går så jeg faktisk at http://www.alfhansen.no/ har mal og kan lage kalesjer til Searay 160! Kontakt dem for pris og mulighet,de er visstnok godt kjent og raske og flinke! Skal kontakte dem selv rett etter påske tenkte jeg:) Lykke til videre med fin båt! Mvh Per Kristian PS! Legger ved bilde av min båttype,min er lik denne men rød under fenderlista. Sitér dette innlegget Link to post
Mariner-45 Svart 8.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 (redigert) Hei, fulgte med på innlegget mitt en tid, men som du kanskje forstår ble det til slutt slik at jeg ga opp håpet om en tilbakemelding. Når jeg nå tilfeldigvis går innpå ser jeg innlegget ditt, som faktisk er blitt et år gammelt... Vel, mye har skjedd siden jeg skrev den gang. Har jobbet med å få tak i kalesje, det viste seg å ikke være helt lett. Tok først kontakt med ansatte som jobbet på Tustnaplast den gang da, men der finnes ingenting igjen hverken av underlag eller noe annet. Var i inngrep med Alf Hansen kalesjer, men etter en del frem og tilbake og kontrollmålinger av mal / på båt, viste det seg at malen ikke stemmer med min båt av en eller annen grunn. Etter dette valgte jeg å gå for en datamodellering av kalesjen, noe som skulle vise seg å bli et bomskudd. Kalesjen ble derfor returnert. Har nå fått et lokalt firma til å sy ny fordel (kalesjen er todelt) etter mal fra den gamle. Dette arbeidet er ennå ikke helt avsluttet, da firmaet skal komme til meg å ta de siste justeringer med kalesjen montert på båt. Skifter for tiden motor, da den gamle Marineren (45) som sto på bare ga meg prakk. Nå skal det på en Yamaha 55, -96 mod. Artig å se at det er flere igjen av Searay 160, det er jo en knallgod og ikke minst solid båt. Har faktisk en nabo som har en likedan som din, altså Hardtop. Virker som om det er disse det er flest igjen av kanskje, de med kun skjerm er sjeldnere å se. Innvendig, se https://baatplassen.n...60#entry921603. Der ligger to bilder av min båt (tatt av forrige eier). Denne tråden har vel du også vært innom før, og jeg .... Fortsett gjerne denne tråden :-) Mvh Arild Redigert 8.Mai.2012 av Mariner-45 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.