Norfront Startet 3.Februar.2011 Del på Facebook Startet 3.Februar.2011 En nyhet på markedet i år er den meget effektivt innredede Galia 670 MC - 22 fot (speedsjark/cabincruiser). Flott design, akterlugar for barn (under dekk), og har til og med fått plass til eget toalettrom. Prisen er imidlertid noe stiv, 464.000 med 150 hk Evinrude E-Tec. Utrolig nok veier denne båten 2150 kg (uten motor). Jeg vil tro Beneteau Antares 680 (også 22 fot) er et bedre alternativ til 359.000 med 115 hk Suzuki (der må man evt. innrede toalett i "forpiggen"). Den veien bare ca. 1200 kg. Hva kan være årsak til denne store vektforskjellen? Dette vil vel ha en viss innvirkning på sjøegenskapene også ..? Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 Hva kan være årsak til denne store vektforskjellen? Du kan jo sammenligne Skeladde og Yamarin sine båter - Askeladden veier en del mer - og det er ikke tvil om at Askeladden er vesentlig solidere - enne Feks Yamarin. Feks er støpen i skroget tykkere. Kanskje det er det samme som er tilfelle med de båtene du nevner ? Dessuten er det jo ikke alltid en fordel at en båt er veldig lett i forhold til størrelsen? Båter som ligger "som en kork" på vannet kan jo være direkte ubehagelig i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 (redigert) En link er ikke så dumt: http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=572666&cat=5867 For ikke å snakke om en video: Redigert 3.Februar.2011 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
gixen Svart 12.September.2013 Del på Facebook Svart 12.September.2013 Er det noen som har denne og vil dele noen erfaringer? Hva med motorisering? Er e-tec 150 nok, evt 175 verado? Sent from my GT-N8010 using Tapatalk 4 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.