Jump to content

Ny og flott bakveggsbåt på markedet


Norfront

Recommended Posts

En nyhet på markedet i år er den meget effektivt innredede Galia 670 MC - 22 fot (speedsjark/cabincruiser). Flott design, akterlugar for barn (under dekk), og har til og med fått plass til eget toalettrom. Prisen er imidlertid noe stiv, 464.000 med 150 hk Evinrude E-Tec. Utrolig nok veier denne båten 2150 kg (uten motor). Jeg vil tro Beneteau Antares 680 (også 22 fot) er et bedre alternativ til 359.000 med 115 hk Suzuki (der må man evt. innrede toalett i "forpiggen"). Den veien bare ca. 1200 kg. Hva kan være årsak til denne store vektforskjellen? Dette vil vel ha en viss innvirkning på sjøegenskapene også ..?

Link to post

Hva kan være årsak til denne store vektforskjellen?

 

Du kan jo sammenligne Skeladde og Yamarin sine båter - Askeladden veier en del mer - og det er ikke tvil om at Askeladden er vesentlig solidere - enne Feks Yamarin. Feks er støpen i skroget tykkere.

 

Kanskje det er det samme som er tilfelle med de båtene du nevner ?

Dessuten er det jo ikke alltid en fordel at en båt er veldig lett i forhold til størrelsen?

Båter som ligger "som en kork" på vannet kan jo være direkte ubehagelig i sjøen.

Link to post
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...