Mellomstor Startet 3.Februar.2011 Del på Facebook Startet 3.Februar.2011 Hei, har en Nidelv 28, denne har på de litt senere modellene fått på montert pongtonger på hver side akter på båten. Disse er nok der mest for synets skyld? Men jeg har dog spørsmål rundt disse.. På mine så har glasfiberen som gjør at de er tette ned i vannet tæret bort med tiden tann. Har dette noen betydning ? Jeg vurderer selvsagt og støpe de opp igjen, men jeg undrer meg om det har noen praktisk betydning :-) Den eneste betydningen jeg kan tenke meg er at de vil ligge som en brems for båten. Når den graver seg litt ned under gange så vil disse pongtongene ligge og bremse, mens om de var tette ville de gli letter i vannet.. Noen med erfaring ? Sitér dette innlegget Sjøen er for alle :-) Link to post
ter-av Svart 4.Februar.2011 Del på Facebook Svart 4.Februar.2011 Det er ikke pontonger, det vil si at de er flytebærende. De er heller ikke til pynt, men er tenkt å gi skroget ekstra stabilitet under fart. Tror dette kom da Nidelv formet om skroget noe i 1985. (Litt mer info på våre gamle nettsider her: http://home.online.no/~ter-av/klassiker.cfm Er litt usikker på hva du mener med at det er hull i dem. Såvidt jeg husker fra min gamle Nidelv var de ikke tette under, men hule.........? Har du foto? mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Mellomstor Svart 4.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2011 Hei, skal ta et bilde av de og legge ut :-) Det stemmer at de på en måte er hule, dvs. at du ser hele hul rommet under dem når båten nå står på land. Men et bilde er 1000 ord. bilde kommer Sitér dette innlegget Sjøen er for alle :-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.