Jump to content

Frakt av mast fra Son til Oslo

Jawik

Recommended Posts

Tid for at mastene kommer seg hjem til Syvde.

I denne forbindelse lurer jeg på om det er noen seilbåter/båter i område Son - Oslo som kan ta en mast på dekk. Masta er 17 meter lang og veier ca. 200 kg. Truck på stedet i Son som kan heise denne ombord. På Nor Lines avd Oslo, Kneppeskjærutstikkeren, er det en tilsvarende truck som kan heise denne av båten. Det vil også følge med et storseil i bag, samt en Lacybag og kveil med vaierne til masta.

I Bergen på Bildøy Marina, Sotra, ligger det også en mast på 17 meter, bom, storseil og gennaker som lengter hjem til Syvde. Dette skulle jeg ha fått transportert til ei kai under Puddefjordbroen, Nor Lines avd Bergen. Denne masta er en lettvekter.

Ser du en mulighet for dette så gi meg et signal og klingende mynt tilkommer deg :thumbsup:

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Løfter denne igjen i håp om en IM i postkassa. Muligens mastelengden kan se ut som et problem, men det gjør ingenting om masten stikker ut noen meter akterut og forut. En båt på 7-8 meter kan klare denne frakte prosessen.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...