Jump to content

billige basskasser, hvor kjøpe? :)

selco99

Recommended Posts

Guest Kaptein Fredrik

Bygge en selv er vel det billigste? Og da kan du ha den formen du også vil. Har lagert noen for noen år siden med kompiser. Bruk minimum 15 mm sponplater/finerplater når du bygger. Ha litt lyddempingsvatt/glassvatt inni kassa for å redusere refleksjoner, og koble opp alt det elektriske(delefilter om du skal bruke det) før du skrur sammen hele kassa. Det meste kan kjøpes på Biltema

Kan også trekke den med sort filt hvis du vil ha det, eller male. Kun fantasien setter grenser.

Bygge en selv er vel det billigste? Og da kan du ha den formen du også vil. Har lagert noen for noen år siden med kompiser. Bruk minimum 15 mm sponplater/finerplater når du bygger. Ha litt lyddempingsvatt/glassvatt inni kassa for å redusere refleksjoner, og koble opp alt det elektriske(delefilter om du skal bruke det) før du skrur sammen hele kassa. Det meste kan kjøpes på Biltema

Kan også trekke den med sort filt hvis du vil ha det, eller male. Kun fantasien setter grenser.

Håper du la platene dobbelt, eller brukte mye spant, for 15mm spon er ubrukelig til en litt kraftig sub. Hele ideen er at veggene ikke skal bevege seg :)

selv bruker jeg minimum 22mm, helst mdf plater da disse er mye stivere og bedre.

Bruk heller asfaltplater eller noe i den duren til å dempe refleksjoner. Akustolux og liknende vatt egner seg best til å "simulere økt volum" i en liten kasse, men har også en litt dempende effekt.

Ellers er jeg enig med Fredrik, best å bygge selv :)

Biltema har mye greit "billig sarv", som gir mye for pengene for den som ikke er for kresen.

Er jo grenser for hvor bra lyd man kan få i "småbåter" :)

Guest Kaptein Fredrik

Håper du la platene dobbelt, eller brukte mye spant, for 15mm spon er ubrukelig til en litt kraftig sub. Hele ideen er at veggene ikke skal bevege seg :)selv bruker jeg minimum 22mm, helst mdf plater da disse er mye stivere og bedre.

Jeg brukte 35mm sponplater til en 1400 watt basser jeg lagde for en kompis :thumbsup:

Jeg brukte 35mm sponplater til en 1400 watt basser jeg lagde for en kompis :thumbsup:

Det e slikt gutta liker :)

Har en ca 50 liters kasse med et 12" xxl element(langslag). Det e bygget på ca 35mm+ asfaltplater og dempematriale. Tryker som juling, men ikke noe å flytte rundt, å ikke noe for båten heller :)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...