Dorris24 Startet 3.Februar.2011 Del på Facebook Startet 3.Februar.2011 (redigert) Hei. Vi kjøpte en Nidelv 24 med vp md17d i aug 2010. I Kjøpskontrakten står det at det er en md17c, men det kan vel ikke stemme siden motor nr er 14564, og båten er 82 mod og de sluttet å produsere 17c 81 og begynte med 17d i 81. Men uansett... så er min ferskvannskjølt, kom disse orginalt med ferskvannskjøling eller er dette ettermontert. Ser for meg ut som en volvo kjøler. Redigert 3.Februar.2011 av Dorris24 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 Trykk på denne linken. Trykk så på kylningar oppe til venstre. Er den lik denne er det en martecveksler. En produsent som leverer varmevekslere til flere motormerker. Om volvo brukte denne selv vet jeg ikke, men mange sjøvannskjølte motorer er ombygd med denne. Sitér dette innlegget Link to post
tnorderu Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 (redigert) Hei, Dersom motornummeret er 14564 har du nok en MD17C produsert i 1978 i følge Drevia sin oversikt. MD17C/D motornummer ble grundig diskutert i denne tråden for noen år siden. Redigert 3.Februar.2011 av tnorderu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 (redigert) MD17D har alltid MS2-gear som kjennetegnes med at utgangen er vinklet 8grader. Huset er av aluminium og har stor oljepåfylling av plast. Om den har orginal VP-ferskvannskjøling så har den reimdrevet sirkulasjonspumpe av sentrifugaltype. Men der finnes også de som har dobbel impellerpumpe bak på motoren (sjøvannspumpe er sammenbygget med sirkulasjonspumpa) De som er Martec-ombygget har vanligvis elektrisk sirkulasjonspumpe. Redigert 3.Februar.2011 av TMe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.