Jump to content

VHF sertifikat kom aldrig i posten!Hva gjør eg

Birchwood 320

Recommended Posts

Tok VHF sertifikat i vår/sommer og bestod prøven , men pga mye tull med posten til min adresse forsvinner diverse rekninger og selvsakt forsvant mitt vhf sertifikat.. Hva gjør eg da??

Kan eg skaffe meg nytt eller må eg ta kurset opp igjen??

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Tok VHF sertifikat i vår/sommer og bestod prøven , men pga mye tull med posten til min adresse forsvinner diverse rekninger og selvsakt forsvant mitt vhf sertifikat.. Hva gjør eg da??

Kan eg skaffe meg nytt eller må eg ta kurset opp igjen??

Denslags er jo beklagelig. Men hvis du har bestått prøven og sensor har skrevet ut sertifikat, da er du registrert som sertifikatinnehaver og det skulle ikke være nødvendig med hverken nytt kurs eller ny prøve. Nytt bilde skulle heller ikke være nødvendig etter som man, så vidt jeg vet, scanner bildene og har dem liggende i arkivene. Det samme med underskriften din, for du skrev vel under på 4 hvite felt nederst på Taushetserklæringen?

I verste fall må du betale noen hundrelapper for å få utstedt et "Duplikat"  -  selv om det egentlig er posten som burde ta den regningen....

Mitt beste forslag er at du går inn på www.maritimradio.no der finner du både adresser og kontaktpersoner til de rette folkene.

Lykke til!

mvh

Poseidon

(som begynte nytt VHF-kurs igår kveld)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Takk for hjelpen.. Fikk kontaktet rette folka og dei sa at så lenge eg ikke hadde mottatt noen sertifikat så laget dei nytt til meg.. Slapp sende nytt bilde osv.

:smiley: :smiley:

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...