Jump to content

hvor får jeg tak i Dieselpumpe til Webasto?

Vegardlw

Recommended Posts

Har Webasto luftvarmer fra 1987. Eneste modell/serienr jeg klarer å finne er 041-d.

Trenger ny dieselpumpe til denne, noen som vet å få tak i. Har vært å snakket med Hella, men de etterlyser et serienr som jeg ikke klarer å finne, har et nr. som står på pumpa, men det hjalp ikke han fyren på hella noe.

Hva gjør jeg? det kan vel ikke være nødvendig med ny dieselvarmer. Det må da gå an å få tak i en pumpe jeg kan bruke.

ps! pumpa er lekk og ettersom jeg kan se så går det ikke an å åpne den for å utbedre lekkasjen (helstøpt)

HJELP...

Noe jeg har lurt på i samme anledning... Hvor nøye er kravet til trykk fra dieselpumpa til Webasto? Har en gammel Webasto selv med defekt pumpe. Har vurdert å prøve en slik fra Biltema: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Drivstoffsystem/Elektrisk-drivstoffpumpe/

Virker det ikke har jeg i det minste en reserve matepumpe til motoren hvis noe går galt på tur. :thumbsup:

Fagfolk kan ha rett...

egentlig kan ikke jeg skjønne at det skal bety så mye. Er jo ikke pumpa som leverer korrekt menge diesel, men dysen. Så lenge pumpen leverer nok (og det er jo ikke mye) og så lenge pumpen tåler "motstand" så kan jeg ikke skjønne (innenfor rimelighetens grenser) at det skal gjøre noe at pumpa er for stor.

Eneste jeg ser for meg er at med en for stor pumpe kan det bli trykket for mye diesel gjennom dysen og inn i webastoen og dermed gjøre den rå/brenne den opp

Noe jeg har lurt på i samme anledning... Hvor nøye er kravet til trykk fra dieselpumpa til Webasto?

Byttet ut en gammel Webasto i Mariell med en ny. Av makelighets hensyn tenkte jeg å benytte den gamle pumpa. Fikk beskjed av selger at det gikk ikke. jeg måtte benytte den nye pumpa som fulgte med den nye.

Hadde noe med oppsettet for pumpe mengde og pumpe interval å gjøre.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

lurer på om det ikke er Ardic varmer etter modelnr og bedømme. Termomarin har kjenskap til disse http://www.termomari...c/Ardic041D.pdf

Du har helt rett. Er nok en Ardic varmer levert av volvo flygmotor. Fant en annen tråd her på BP som omhandlet emnet. Beklager, men jeg blandet sammen kortene her

Redigert av Vegardlw (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...