Jump to content

Båtmesse Gøteborg, mange som skal?


baatsman

Recommended Posts

Klart båtmessa i Göteborg skal besøkes. Bussen ned og bussen hjem, nær gratis, dessuten kan man slappe av med etpar øl på veien hjem !

 

Svenskene satser på seiling på en helt annen måte enn her hjemme. Selv i London var det lite seilbåter, men veldig fokus på

seiling. Lillestrøm er jeg ferdig med.

 

De har også en skikkelig bazar med mange salgsboder der er det alltid mye å få kjøpt, og det er ikke 15 kg grense (Ryanair) på bussen.

Jeg vil sterkt anbefale torsdag 10/2 da skal skipper på Ericsson 3 Magni Ohlsson snakke, han jobber nå for Najad og på websiden til messa

kan man se ham snakke og det er ikke Najadreklame.

 

Så må man jo innom SXK siden man er forhindret fra å delta på medlemsmøter.

 

Nå er jo Bohuslän Norges beste seilområde og messa er jo for båtliv hjemmehørende i denne regionen.

 

Fines det ikke Båtplassen buttons man kunne ha på deg ?

 

Ole

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

Fortsatt en fin "pryl"messe. Fått handlet mye idag. Blir vel en tur i morgen også. Ellers gikk mye av praten på messen om Princess. Ikke morro og starte en messe med stand som består mer av jornalister en "tittere".

 

Uansett, båtene er ikke blitt dårligere selv om visse deler av salgsleddet har gjordt seg bort.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Trasket rundt på lørdag sammen med båtvenner. To nye caps i posen samt noen kataloger ble resultatet. Var ikke ombord i en eneste båt. Sikkert mye flott men lite etter min smak. Hørte det lå en trawler blant pinnebåtene men det får så være. I år var det 5. året med buss i regi av KNBF. Topp tur.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Besøkte messa igår, det var veldig bra. Hele dagen gikk med uten at det ble kjedelig.

Snakket lenge med SXK og lederen i Medelhavskretsen om seiling i Kroatia. Det er godt vi

norske kan bli med i SXK, det er virkelig en fin klubb å stå i.

 

Mange båter ble besøkt, hvorav Najad 355 var høydepunktet,

men det ser mer og mer ut som om det blir flytende campingvogner, sminkebord ! :

dsc_7566a.jpg

eller at skipperen må sitte salongen for å gjøre bestikk:

dsc_7567a.jpg

 

Da er det godt det finnes skikkelig høyteknologi :

dsc_7565.jpg

en ubåt for angrepsdykkerne. RIB på overflaten, 30 knop, og stille miniubåt under overflaten.

 

Det var også godt å se gamle gubber som steller med det som en gang var en revolusjon, motoren:

dsc_7570.jpg

 

Jeg kan absolutt anbefale Göteborg messa. Det er en helt annen stemning med masse folk (etter kl 14:30, rolig 12-14).

Masse å handle, både skrot og brukbare ting. VOR trofeet stor utstilt sammen med kart som viser ruta og fin video av all

action ombord. Det er selvsagt ikke like mye action på Clipper RTW Challenge, men tett på.

 

Det var lite nyheter i år, for to år siden var LED og bredbåndsradar store greier, nå er LED mainstream og nye båter

har LED lys. Kanskje kartplotter for android må betegnes som en nyhet ?

 

Det er fortsat noen dager igjen til å besøke årets båtmessebegivenhet i Göteborg.

 

 

mvh,

Ole

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Fruen og jeg har bestilt tur fra den 4-5 februar. Vi har været der i adskillige år men var der ikke sidste år. Messen er nok mindre nu en i 2006-7 men det er altid hyggeligt at se Göteborg igen. Jeg skal bl.a. lægge mig helt fast på mit nye navigationsudstyr og ser frem til at undersøge forskellige muligheder.

Link to post
Share on other sites

Hurra! Da blir det båtmesse i Göteborg for meg også! Fruen skal i jobbmøte der nede 9. og 10. februar, og jeg tilbød meg like gjerne å kjøre henne. Og å holde henne med selskap på hotellrommet. Vinn - vinn!

 

Så da får jeg hele torsdagen, og fredag frem til kl. 14. Jeg gleder meg! Har aldri vært der før.

Hvis det er noen som skal dit i samme perioden, send meg gjerne en PM!

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...