Jump to content

Ønsker tips til fine og lune uthavnplasser i Østfold

Christensen

Recommended Posts

Hei! Er nå på hyttetur og vi sitter sammen med gode venner og har begynt å planlegge sommerens ferie. Vi har ingen erfaring med østsiden av fjorden og ønsker innspill til fine plasser man bør innom, fortrinnsvis uthavn da dette er det det vi trives best med! Vi reiser med barn og derfor ønsker vi ikke så mange bybesøk da det gjerne begrenser seg med aktiviteter for dem der! På forhånd takk!

Ronny.

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Gå inn på Havneforumet og klikk på Østfold. Der finner du mange forslag. Beskrivelse og havneskisser over 28 uthavner på Hvaler, finner du her i pdf-format.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Gå inn på Havneforumet og klikk på Østfold. Der finner du mange forslag. Beskrivelse og havneskisser over 28 uthavner på Hvaler, finner du her i pdf-format.

Lars H.

Her var det mange fine!! Tusen takk!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Lars H.

Er det noen fare for virus el. når jeg gikk inn på denne linken fikk jeg:

Malicious Web Site Blocked

You attempted to access:

http://home.c2i.net/lars.helgesen/hvalerhavner/hvaler.pdf

This is a known malicious web site. It is recommended that you do NOT visit this site. The detailed report explains the security risks on this site.

For your protection, this web site has been blocked. Visit Symantec to learn more about phishing and internet security.

Exit this site

Hei.

Jeg forstår ikke hvorfor du skulle få den meldingen. Dette er et område hos Tele2 hvor jeg tidligere hadde hjemmesiden min. Nå har jeg kun noen bilder og havnebeskrivelsen for Hvaler der, i pdf og zip format. Og så har jeg en link til hjemmesidene mine der også, http://home.c2i.net/lars.helgesen. En av linkene der er forresten feil, den skal jeg rette opp med det samme jeg er igang. Jeg har nå lastet ned alt innholdet og sett gjennom html-koden uten å finne noen endringer i koden. Og ikke finner jeg noe annet der heller som ikke skal være der. Selv får jeg ingen feilmelding, og jeg kjører ganske heftig anti spam/virussjekk.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Gikk også rett inn.

Lars H, måtte smile litt når jeg kikket på oversikten. Når er den i fra?

KJempefint at noen tar vare på eldre publikasjoner. Var dårlig med flybridge eller targa båter på forsiden.

Var bare en ting jeg lurte på.

Hva er en "skøyteplass". Fint å gå på skøyter der på vinteren? Eller at det passer for større båter å fortøye longside? :giggle:

Tøff blekke, blir lastet ned når jeg kommer hjem til uka.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Den havnebeskrivelsen fikk jeg en papirkopi av fra en kollega da jeg jobbet i Tandberg Data. Jeg tror det må ha vært vel 20 år siden. Den er laget av båtentusiastene Dag H. Marcussen og Bjørge E. Alsterberg og ble utgitt vha. dengang "Vesta Hygea". Den ligger forøvrig også i "Havneforumet" under Østfold, både som pdf og zip. Den skal ha kommet i ny utgave noen år senere.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...