Vidarfre Startet 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Startet 6.Februar.2011 Tenkte på en tråd hvor vi kan sammenligne leiepriser rundt i landet og se hvilke forskjeller kommuner/havner opererer med, da er det lettere å bestemme seg om man føler man får det man betaler for Jeg bor i Kristiansand og har båten i kommunal havn med strøm og vann på brygga, størrelse :3.75m Betaler kr 5700 i leie fra 1.mai- 1.oktober. Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
Kjetil1 Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Så hvis noen i "Ødevik" betaler 100kr føler du at du betaler for mye, eller er det slik at du vil flytte båten din til "Ødevik"? Tror dette blir som å spør hvor tung en stein er... Det er tusen forskjellige faktorer som gjør at en dyrere leie kan være billigere, hvis du forstår hva jeg mener. Ta bare min plass, som betegnes som usentral, av alle som har en saktegående båt, men for meg er den sentral nok til den pris jeg betaler. Skulle jeg hatt en plass i Stavanger eller Gandsfjorden måtte jeg betalt myyye mer, kjørt lenger med bil til båten, men spart bittelitt tid i båten og litt fuel på noen av de turene jeg tar. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Tom Rør Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Det blir nesten som å sammenligne priser på eiendom, og det er enorm forskjell på det, avhengig av hvor i landet det er! Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 En håpløs oppgave desverre da det bare innen samme by er flere 100% forskjeller i pris alt etter hva man får.. Ta min plass for eks.. 4,5meter lys åpning gangbare uteliggere begge sider og strøm inkl, gratis høytrykkspyler,verktøy,spleising av tau, bruk av slipp til trailbare båter og ÅRSLEIE på snaue 16000.- Videoovervåket og vaktselskap self. I samme byen får du også båtplass til 3500.- men da med båtvakter,gamle brygger, strøm ikke gratis etc etc. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Farco Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Mnja... Båtforeninger med landfeste på kommunal grunn (og dem er det ganske mange av), skal vel i utgangspunktet drive for kost sånn ca., så i disse tilfellene burde ikke beliggenhet ha så veldig mye å si. Hvis ikke kommunene har veldig store forskjeller på tomteleiepriser, da. I private/kommersielle havner, derimot, vil nok markedet i større grad ha innvirkning på prisnivået. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
bukt Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Var heldig og fikk Kjøpt en nonprofitt helårsplass i medfjorden , betaler 1080,- pr år for 3m lysåpning for øyeblikket. kan økes hvis større investeringer må investeres. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Betaler 1200 kr. for en plass for båt opp til 3,75. Usentralt for de fleste, men 10 min. gangavstand fra huset der jeg bor. Prisen forutsetter dog. innskudd/andelskjøp på kr. 29 000,00. Mange i laget klager sin nød over hvor dyrt det har blitt. Det gjelder først og fremst innskuddet. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 2000,- året, 15 meter longside. Parkering "under klyverbommen". Heddalsvannet, Notodden. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 båtplass nr 2 i steinsfjprden 4300,- 1.8 m lysåpning. båtplass nr 3 krøderfjorden ,gratis med i skjøte for hyttetomten Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Ser ut for min del at det hadde svart seg og hatt båten på Østlandet og flydd over for å seile. Ligger i Sandviken i Bergen og betaler MASSE! Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Tom Rør Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Ser ut for min del at det hadde svart seg og hatt båten på Østlandet og flydd over for å seile. Ligger i Sandviken i Bergen og betaler MASSE! Kommersielle båtplasser er nok ikke noe billigere her nede Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 VidarFre: Kjenner til utleiesystemet i Kr.sand, men er det gratis å ha båten på land utenom sesongen; for båten må vel opp, da mange av de kommunale er i Otra som fryser til...? Og hva betaler du for det? Hvis du da sier hjemme i hagen, så viser det hvor vanskelig det blir å sammenligne prisene. Flere båtforeninger har jo en utepris (sommersesong) og en oppepris (vinter). Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
lippert Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 . Hvis ikke kommunene har veldig store forskjeller på tomteleiepriser, da. Det har de helt klart. I tillegg er kostnadsnivået i båtforeningene avhengig av blant annet investeringer. Ei ny brygge elller litt mudring med rester av farlig avfall så løper millionen fort. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Key Freak Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 (redigert) Ser ut for min del at det hadde svart seg og hatt båten på Østlandet og flydd over for å seile. Jeg kjenner en som gjorde det motsatt i mange år; bodde i Asker og hadde seilbåten i Haugesund-traktene. Redigert 6.Februar.2011 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Vidarfre Svart 6.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Se så..litt interesse var det jo for tråden, Bergen dørk: jeg betaler kr 3000 for opptak og lagring på land i havna, kun strøm og vann ved påsketider. Og dere som evt ser negative sider ved sånn tråd, denne er ment nettopp for dem som synes f,eks båtplass er dyrt så kan man se hva andre betaler og deretter kanskje finne ut at "det er verdt det" Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
M/S Bastard Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Jeg betaler 3750 for helårs 3,5 meters plass, strøm i vinterhalvåret kommer i tilleg. Havna er driftet av båt og seil foreningene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.