Jump to content

Prissammenligning båtplassleie hele landet

Vidarfre

Recommended Posts

Tenkte på en tråd hvor vi kan sammenligne leiepriser rundt i landet og se hvilke forskjeller kommuner/havner opererer med, da er det lettere å bestemme seg om man føler man får det man betaler for

Jeg bor i Kristiansand og har båten i kommunal havn med strøm og vann på brygga, størrelse :3.75m

Betaler kr 5700 i leie fra 1.mai- 1.oktober.

Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen.

Så hvis noen i "Ødevik" betaler 100kr føler du at du betaler for mye, eller er det slik at du vil flytte båten din til "Ødevik"?

Tror dette blir som å spør hvor tung en stein er...

Det er tusen forskjellige faktorer som gjør at en dyrere leie kan være billigere, hvis du forstår hva jeg mener. Ta bare min plass, som betegnes som usentral, av alle som har en saktegående båt, men for meg er den sentral nok til den pris jeg betaler. Skulle jeg hatt en plass i Stavanger eller Gandsfjorden måtte jeg betalt myyye mer, kjørt lenger med bil til båten, men spart bittelitt tid i båten og litt fuel på noen av de turene jeg tar.

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

En håpløs oppgave desverre da det bare innen samme by er flere 100% forskjeller i pris alt etter hva man får..

Ta min plass for eks.. 4,5meter lys åpning gangbare uteliggere begge sider og strøm inkl, gratis høytrykkspyler,verktøy,spleising av tau, bruk av slipp til trailbare båter og ÅRSLEIE på snaue 16000.-

Videoovervåket og vaktselskap self.

I samme byen får du også båtplass til 3500.- men da med båtvakter,gamle brygger, strøm ikke gratis etc etc.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Mnja... Båtforeninger med landfeste på kommunal grunn (og dem er det ganske mange av), skal vel i utgangspunktet drive for kost sånn ca., så i disse tilfellene burde ikke beliggenhet ha så veldig mye å si. Hvis ikke kommunene har veldig store forskjeller på tomteleiepriser, da.

I private/kommersielle havner, derimot, vil nok markedet i større grad ha innvirkning på prisnivået.

Betaler 1200 kr. for en plass for båt opp til 3,75. Usentralt for de fleste, men 10 min. gangavstand fra huset der jeg bor. Prisen forutsetter dog. innskudd/andelskjøp på kr. 29 000,00.

Mange i laget klager sin nød over hvor dyrt det har blitt. :rolleyes:

Det gjelder først og fremst innskuddet.

VidarFre: Kjenner til utleiesystemet i Kr.sand, men er det gratis å ha båten på land utenom sesongen; for båten må vel opp, da mange av de kommunale er i Otra som fryser til...? Og hva betaler du for det? Hvis du da sier hjemme i hagen, så viser det hvor vanskelig det blir å sammenligne prisene. Flere båtforeninger har jo en utepris (sommersesong) og en oppepris (vinter).

mvh Bergen Dørk

. Hvis ikke kommunene har veldig store forskjeller på tomteleiepriser, da.

Det har de helt klart. I tillegg er kostnadsnivået i båtforeningene avhengig av blant annet investeringer. Ei ny brygge elller litt mudring med rester av farlig avfall så løper millionen fort.

mvh Knut Erik

Ser ut for min del at det hadde svart seg og hatt båten på Østlandet og flydd over for å seile.

Jeg kjenner en som gjorde det motsatt i mange år; bodde i Asker og hadde seilbåten i Haugesund-traktene.

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Se så..litt interesse var det jo for tråden, Bergen dørk: jeg betaler kr 3000 for opptak og lagring på land i havna, kun strøm og vann ved påsketider. Og dere som evt ser negative sider ved sånn tråd, denne er ment nettopp for dem som synes f,eks båtplass er dyrt så kan man se hva andre betaler og deretter kanskje finne ut at "det er verdt det"

Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...