ut mot havet Startet 6.Februar.2011 Del på Facebook Startet 6.Februar.2011 Hei skal lakkere skroget på snekka no til våren, i den forbindelse lurer eg på korleis eg kan sjekke om det er ein-komponent eller to-komponent lakk som er brukt før? Snekka har vert lakkert ein gang etter den var ny. Eg veit eg kan sjekke det med å prøve med to-komponent, men det kostar å åpne ein boks og dersom eg ikkje kan bruke den så er det vekkasta penger. Nokon som har eit tips? Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 (redigert) Hei Hvis du prøver med tynner (lynol)så vil vanlig lakk smitte av delvis løse seg opp mens tokomponent vil ikke det.Du gnir mes en fille fuktet med lynolen. Redigert 6.Februar.2011 av Alegría (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 6.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Har prøvd med tynner og det er ikkje antydning til at det farger av, kan vel konkludere med at det er to-komponent som er brukt før. Takk for tipset. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 "Tynner" kan vel være så mangt avhengig av hva som skal tynnes. Vann er også en tynner for vannbasert maling. Bruk Lynol eller en vanlig malingfjerner for å teste. Sitér dette innlegget Link to post
Jantzen Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Dette blei sjekka med Jotun tynner No 17, så saken er ganske grei. Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 7.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 (redigert) Den er grei. Skal sjekke kva type tynner det er. Ja det var vel kanskje tynner No 17, var det din tynner Jantzen? Redigert 7.Februar.2011 av ut mot havet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jantzen Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Var nok det ja Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.