Sail S Startet 6.Februar.2011 Del på Facebook Startet 6.Februar.2011 Vi tenkte å ta en charterferie i Kroatia i år i stedet for å bruke egen seilbåt i Norge. Det blir vel en 3-4 kabiners seilbåt helst som ikke er helt død. Har sett på forumet at det har vært diskusjoner om dette emnet før, men det var såvidt gammelt at jeg har lyst til å få litt frisk info om noen føler seg kallet. Det er en skog av charterbyråer der ute, men det er vel tryggest å leie fra noen som har mer enn en båt hvis noe skjer med den før vi kommer. Det virker på meg som om de sydlige områdene har bedre og mer stabilt vær enn nord. Vi skal reise i slutten av juni. Tar eller alle tips dere måtte ha. Sitér dette innlegget Link to post
Fiskmåsen Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Jeg seilte innom Kastela Marina for noen år siden. Fin marina som ligger mellom flyplassen og Split. Minibank i marinan, og Supermarked for proviant innom gådistanse. Der holder bl.a Bavadria.com til. God ferie! Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Du kan jo kikke på Marina Kornati i Biograd (mellom Zadar og Split) med nasjonalparken kornati rett utenfor http://www.marinakornati.com/en/ Pent og ryddig.. og et par båter til utleie Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Sail S Svart 6.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Takk for svar. Har booket fly til Split så nå gjenstår det bare å finne båten. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Ja da har du jobben.. er vel noen hundre minst Blir sikkert en kjempe tur dette Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Thorlyn Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Hvis ikke jeg tar brennfeil så mener jeg det er "byttedag" på Lørdag de fleste steder som driver utleie.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Catlina Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 www.zappa.no Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Byttedag på lørdag, ja. Vi seilte ut fra Dubrovnik i mai '10. Brukte http://latesail.com , som er en grei site for finne "tilbudsbåter". Latesail.com er et seriøst firma, og alt var veldig ryddig. En ting du bør være oppmerksom på er at, dersom dere er av typen som liker å seile med redningsvester så kan du ikke regne med å få det med i Kroatia. Det eneste de hadde var noen "mursteiner" som bare var i veien om bord. Jeg vil anbefale dere å ta med egne vester hjemmefra. Forøvrig så MÅ du ha VHF-sertifikat for å kunne føre båten selv. Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Pjolter Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Har tipset en venn som leier ut båter i Kroatia om denne tråden.. så får vi se. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
peer Svart 25.Juli.2011 Del på Facebook Svart 25.Juli.2011 Låner denne tråden Onsdag drar jeg til Split i Kroatia får å seile. Båten er en Harmony 34. Jeg skal ha med meg pc om bord. I den forbindelse lure jeg på om noen kan tipse meg om hvilken 12 volt støpsel som er mest brukt. Stor eller liten? Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 25.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2011 Stor. Men du kan bruke 220V når du ligger i havner. Std norsk støpsel går. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 11.Mai.2014 Del på Facebook Svart 11.Mai.2014 Om 2 uker reiser vi 3 par ned til Biograd for å seile i en uke. Etter og ha lest flere tråder, drar de fleste fra Split. Hvor bør vi seile til, og hva er det man bør se. Vi har leid en 50 foter. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.