Jump to content

Charterferie i Kroatia trenger tips

Sail S

Recommended Posts

Vi tenkte å ta en charterferie i Kroatia i år i stedet for å bruke egen seilbåt i Norge. Det blir vel en 3-4 kabiners seilbåt helst som ikke er helt død. Har sett på forumet at det har vært diskusjoner om dette emnet før, men det var såvidt gammelt at jeg har lyst til å få litt frisk info om noen føler seg kallet. Det er en skog av charterbyråer der ute, men det er vel tryggest å leie fra noen som har mer enn en båt hvis noe skjer med den før vi kommer. Det virker på meg som om de sydlige områdene har bedre og mer stabilt vær enn nord. Vi skal reise i slutten av juni. Tar eller alle tips dere måtte ha.

Byttedag på lørdag, ja. Vi seilte ut fra Dubrovnik i mai '10. Brukte http://latesail.com , som er en grei site for finne "tilbudsbåter". Latesail.com er et seriøst firma, og alt var veldig ryddig.

En ting du bør være oppmerksom på er at, dersom dere er av typen som liker å seile med redningsvester så kan du ikke regne med å få det med i Kroatia. Det eneste de hadde var noen "mursteiner" som bare var i veien om bord. Jeg vil anbefale dere å ta med egne vester hjemmefra.

Forøvrig så MÅ du ha VHF-sertifikat for å kunne føre båten selv.

Bundin er bátleysur maður

• 5 måneder senere...
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...