Kaisa2 Startet 15.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2004 Leia inn til Halden fører gjennom et trangt sund med bredde ca 30m. Vi kom seilende inn med bedaglig fort ca 3 knop og hadde dorgen slengt ut. Da vi var på det trangeste fikk jeg se et rådyr i fullt firsprang inne på stranda, med et byks hoppet det i vannet og la på svøm. Vi var under seil så han brydde seg ikke noe om oss siden vi gikk så stille, Han svømte som en gal og rett mot skutesia, jeg måtte virkelig trimme seil for å øke på litt for ikke å kollidere, han passerte rett aktenom og det var da jeg kom til å tenke på dorgen... heldigvis fikk jeg løftet firkestanga så han svømte under og kom seg klar av kroker. Det hadde vert noe å komme inn til gjestehavna i Halden med et rådyrtrofe hengende i riggen. :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 15.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2004 Spørs hvilken armada av organisasjoner og "beskyttere" du hadde fått besøk va DA Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
VindiHaaret Svart 15.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2004 Hei! Litt av ei oppleving! Viser til forrige innlegg om alle "beskytterne" og tenkjer på krava som me hjortejegerane (og andre storviltjegrar) blir stilt overfor. Har ikkje høyrt om at dorg er med på lista over godkjendt jaktreiskap. Når det er sagt har ein av naboane her i bygda opplevd fleire gonger at sauer har kome heim med fiskeutstyr i ulla ... Neppe ein som dorga etter makrell ... Skitt fiske - helst etter fisk under vatn! mvh Sitér dette innlegget VindiHaaret Link to post
Hebbe Svart 15.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2004 En flott opplevelse... Som jegerprøveinstruktør kan jeg opplyse at dorging etter rådyr ikke inngår i pensum for jegreprøven. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
GeirFrode Svart 15.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2004 Hei! Når det er sagt har ein av naboane her i bygda opplevd fleire gonger at sauer har kome heim med fiskeutstyr i ulla ... Neppe ein som dorga etter makrell ... Skitt fiske - helst etter fisk under vatn! mvh Det var på nyhetene i kveld! Mange sauer som hadde forsvunnet på mystisk vis, og flere av de som var igjen hadde sluker i ulla. Er det samme karen tro, eller er det flere som har opplevd det samme???? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 15.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2004 Sauer borte? Kan umulig være tilfelle. Villsau jakt er vel lov? Sitér dette innlegget Link to post
Brannmann Svart 15.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2004 Har noen kommet på og lete etter de tapte får på Oppdal. Så på TV at de har satt verdensrekord i fårikålgryte der oppe. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 15.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2004 Har noen kommet på og lete etter de tapte får på Oppdal. Så på TV at de har satt verdensrekord i fårikålgryte der oppe. Var ikke det i Oslo for noen uker siden det da???????...... :lol: eller er den rekorden slått alt?? Sitér dette innlegget Link to post
Brannmann Svart 15.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2004 I følge Norge rundt i kveld ble det rekord til Oppdal ja. Mulig en annen klasse det da. De styrte fælt med målebånd, kanskje største gryte? Eller kanskje flest sluker pr. porsjon Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 15.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2004 Villsaujakt eller villsaufiske ??? Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Bitteliten Svart 15.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2004 En flott opplevelse... Som jegerprøveinstruktør kan jeg opplyse at dorging etter rådyr ikke inngår i pensum for jegreprøven. Kanskje svømmende rådyr kan inngå i jaktprøven for apporterende fuglehund (som f.eks, Labrador)? Sitér dette innlegget Link to post
Brannmann Svart 15.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2004 Man må vel ha Sjøfugelhund da vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2004 Man må vel ha Sjøfugelhund da vil jeg tro. Tja - faktisk er det samme hva slags apporterende hund du bruker. Det finnes en del jegere som jager sjøfugl som har labrador retriver som apportør. Men nå blir dette mye OT - så nå legger jeg på her Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Det var på nyhetene i kveld! Mange sauer som hadde forsvunnet på mystisk vis, og flere av de som var igjen hadde sluker i ulla. Er det samme karen tro, eller er det flere som har opplevd det samme????Heh? Mener du at noen står og kaster med stang for å fange sauer....?? Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Kanskje svømmende rådyr kan inngå i jaktprøven for apporterende fuglehund (som f.eks, Labrador)? hmmmm, en retriver hadde helt sikkert hentet rådyret til deg, men det er ikke lov til å skyte svømmende hjortevilt... Det er visst mye som ikke er lov... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.