regattaseiler Startet 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Startet 6.Februar.2011 Hei Har en albin cirrus og en compis 28 på bok men klarer ikke å besteme meg:( Er det noen her så kan sette opp fordeler og ulemper på disse båtene og gjere annet? Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 (redigert) Har du tenkt å seile regatta med båten? Er vel treigere og treigest du har her. Her er ein alternativ båt Redigert 6.Februar.2011 av JGH (see edit history) Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
ravddo Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Har du tenkt å seile regatta med båten? Er vel treigere og treigest du har her. Her er ein alternativ båt Når man seiler regatta seiler man lys og da er vel det likegyldig hvor rask den er! Vel så viktig er det å få med flere båter slik at man kan danne klasser der det ikke er for stor spredning. Kjøp den båten du liker best! Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
regattaseiler Svart 6.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Nei det blir vel mest tur på meg mener dere at de er like raske Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Når man seiler regatta seiler man lys og da er vel det likegyldig hvor rask den er! Javel? Så det å komme i mål sist kvar gong er festligere enn å ha sjangs til å slå båter som er større og har høyere LYS tall? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
ravddo Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Her er en linktil båtdatabase. Her er det eiererfarenhet med de albin 78 Cirrus og Compis 28 Compisen er nok en mere hardvindsbåt men Albinen er en bedre lettvindsbåt. Lys på Albin 78 er 1,03 og Compis 28 er 1,05 eller 1,06. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
arkmarin Svart 7.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 (redigert) Jeg kjenner ikke Compis 28, men er tidligere eier av Albin Cirrus. Det er en båttype som jeg kan anbefale. Min sønn kjøpte også Cirrus, da han anskaffet seg seilbåt, men har skiftet til større båt nå. En venn har fortsatt Cirrus. Det er en meget rommelig båt med tanke på at den er bare 26 fot. Vi var fire mann obord da vi seilte til Skottland i 1981. Min sønn seilte over til Shetland for noen år siden, de var tre mann ombord. Det er en velseilende og trygg båt. Den er meget praktisk innredet og er til salgs til meget hyggelige priser. Den har en dyp cockpit som beskytter godt mot vær og vind. Test av Cirrus. Albin Cirrus klubben. Fordelen med Compis 28 er at det er større båt. Den har eget toalett og kartbord. Link. Hva er forskjellene i pris? Hvilke motorer har de? Redigert 7.Februar.2011 av arkmarin (see edit history) Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
regattaseiler Svart 7.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 Compisen har en vp 2010 1999model og nye seil 2008 og ny mast 2003 men er ikke så fin i skroget Albnen ha md5 b og gamle seil men er fin i skroget Sitér dette innlegget Link to post
TellusTellus Svart 7.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 Definere "dårlig i skroget". Er den matt og litt sliten, eller er det sår og andre skader? Et matt og slitent skrog kan ordnes med lite penger og litt jobb. En båt med gammel motor og gamle seil tar mye lengre tid å fikse og koster mye, mye mer. Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
arkmarin Svart 7.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 Hva er prisforlangende på de to båtene? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
regattaseiler Svart 7.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 Han skal ha 60 for compisen Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 7.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 Har hatt Cirrus og vi ble veldig glad i den båten, en åpenbar svakhet er jo dassen under putene fremme, eget toalettrom er virkelig viktig i en båt for komforten skyld... Compisen kjenner jeg ikke til, dessverre Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
arkmarin Svart 7.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 Han skal ha 60 for compisen Det var meget rimelig! Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
regattaseiler Svart 18.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2011 Det ble Albin cirrus;) Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Gratulerer. Et valg du ikke vil angre på. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.