Jump to content

Compis 28 eller albin cirrus?

regattaseiler

Recommended Posts

Jeg kjenner ikke Compis 28, men er tidligere eier av Albin Cirrus. Det er en båttype som jeg kan anbefale. Min sønn kjøpte også Cirrus, da han anskaffet seg seilbåt, men har skiftet til større båt nå. En venn har fortsatt Cirrus.

Det er en meget rommelig båt med tanke på at den er bare 26 fot. Vi var fire mann obord da vi seilte til Skottland i 1981. Min sønn seilte over til Shetland for noen år siden, de var tre mann ombord. Det er en velseilende og trygg båt. Den er meget praktisk innredet og er til salgs til meget hyggelige priser. Den har en dyp cockpit som beskytter godt mot vær og vind. Test av Cirrus. Albin Cirrus klubben.

Fordelen med Compis 28 er at det er større båt. Den har eget toalett og kartbord. Link.

Hva er forskjellene i pris? Hvilke motorer har de?

Redigert av arkmarin (see edit history)

Definere "dårlig i skroget". Er den matt og litt sliten, eller er det sår og andre skader?

Et matt og slitent skrog kan ordnes med lite penger og litt jobb.

En båt med gammel motor og gamle seil tar mye lengre tid å fikse og koster mye, mye mer.

De syv P'er:

PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance

Nå med båtførerbevis

Har hatt Cirrus og vi ble veldig glad i den båten, en åpenbar svakhet er jo dassen under putene fremme, eget toalettrom er virkelig viktig i en båt for komforten skyld... Compisen kjenner jeg ikke til, dessverre

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

• 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...