Jump to content

Toalett i Nidelv 24, velge manuelt eller elektrisk?

Marnet 21

Recommended Posts

Er en dritt! :giggle:

Har opp gjennom årene hatt båter med både elektrisk og manuellt.

I båten jeg har nå, har jeg manuelle. Og har ikke noen planen i å bytte dem ut til elektrisk.

Jeg foretrkker manuelt av flere årsaker.

Ved fornuftig bruk, bruker de mindre vann. Dermed fyller ikke septikken seg så fort opp.

Mindre leamikk som kan gå i stykker.

Bruker ikke strøm.

Bråker ikke. De fleste rimlige elektriske, forteller hele havna når og hva du har gjort på toalettet.

Rimeligere i innkjøp.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Har hatt begge typer, men jeg ville valgt elektrisk.

Min dårlige erfaring med manuelt var en gang vi ikke fikk tømt septiken (den historien stopper der :sweat: )

Det vil trolig ikke skje med elektrisk fordi slangene fra det elektriske er tynnere en slangene for å tømme septiken samt at det som blir kværnet opp (ja jeg vet om riktig tolettpapir osv.).

Strømforbruket er i så små perioder at jeg aldri har hatt det som problem.

Ulempen er bråket, men jeg har aldri vært så sjenert :blush:

Redigert av Sit (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Manuell er helt klart det sikreste, men bruken synes jeg avgjør. Har du mye besøk av diverse folk som ikke er helt bekvemme med båtdoer finnes det ikke noe bedre enn elektrisk. Et lite trykk på knappen og alt er i boks. For mindre barn er det også genialt.

For min del har feil bruk av toalettet vært årsaken til mange ubehagelige stunder med manuelt toalett. Har hatt elektrisk i tre sesonger nå uten noe problemer, inklusive besøkende og mange små. Kjenner meg ikke igjen med at elektrisk bruker mere vann. Et vennepar vi ofte ferierer med,og samme antall besetningsmedlemmer må alltid tømme sin tank et døgn før oss og vi har begge 65 liter kapasitet.

Strømforbruket er marginalt, men det bråker mye.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...