Jump to content

Ford 2728T

Leifen2

Recommended Posts

Hvor mange omdr får du da? Er dette noe som har skjedd nylig?

Det finnes en skrue som stopper "gassen" nede på motoren. På min motor satt ikke denne godt nok slik at den skrudde seg seg litt selv. Dette førte til at gasshendelen stoppet før den skulle. Jeg justerte på denne og fikk toppturtallet (2500 omdr) tilbake.

hei.

Tette filtre er et gjengangerproblem, da får en ikke nok diesel og da med lav effekt og lavt turtall som resultat.Hvis du har mye svart røyk fra motoren samtidig som lavt turtall tyder det på for lite luft i forhold til dieselmengde, dette kan våre tett luftfilter, intercooler, eller slitt turbo. Jeg kjøpte selv en 27 selby med ford 2722 turbomotor, denne fikk ikke turtall overhodet,prøvde den på sjøen og ga sakte gass men det ble bare enormt med svart røyk, og ingen turtall, kanskje max 1200. tok båten på slipp og rengjorde den under, var myyye groe og sjell, bunnsmurte og vips så var farten og turtallet der det skulle være, så, mye grove på skrog og propell har svært mye å si.

MVH Rune

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...