Jump to content

Hold båten flytende

Una

Recommended Posts

Vel, men der er det ikke skumle skjær en kan smelle på! :yesnod: Men tilbake til stoffet "Stay Afloat", noen som aner noe om pris? Fordelen med dette fremfor margarin er vel at det kleber seg fast, selv under vann, mens margarinen må holdes på plass med et eller annet. Men for all del, jeg er klar over at margarin brukes med stort hell.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

...................

Noe som skal være mer effektivt enn margarin bør vel også være av fastere konsistens?

Noen med gode og konstruktive forslag?

Modellkitt - plastelina ???

Wencon Putty er et kitt-lignende produkt med en kjerne med herder. Kittet knaes slik at det blandes med kjernen, og er deretter klar til bruk. Blir knallhard etter 10-20 minutter. :yesnod:

Wencon Pipe Tape er et annet produkt som er meget effektiv for tetning av lekkasjer på rør. Tapen dyppes i vann og surres rundt rørets lekkasjepunkt. Blir knallhardt i løpet av 10 minutter. Utbedring kan utføres under vannoverflaten. :thumbsup:

Begge produktene kan benyttes hver for seg eller i en kombinasjon.

Har erfaring med bruk og kan anbefales til midlertidige reparasjoner og nødreparasjoner. Har også begge produktene liggende i skuta (Selvfølgelig sammen med Melange) :thumbsup:

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Prisen for 0,9 kg er 515 sek i Strømstad. Du får mye margarin for den prisen :lol:

Da tror jeg heller jeg ville skiftet en dårlig kran/gjennomføring i tide før jeg trengte denne guffen! Det var dritdyrt, se volfro's innlegg :blush::lipseal: !

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Tror de fleste av oss gladelig bladde opp 500 kr om vi sto der med lekk båt. Har du en båt uten kjølemulighet vil margarinen fort smelte i varme dager.

Margarin har blitt brukt til å tette lekke båter i lang tid, og jeg husker at faren min fortalte historier om sjømenn som berget livet med margarin, seilduk og trekiler.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...