Avsluttet_1 Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Vel, men der er det ikke skumle skjær en kan smelle på! Men tilbake til stoffet "Stay Afloat", noen som aner noe om pris? Fordelen med dette fremfor margarin er vel at det kleber seg fast, selv under vann, mens margarinen må holdes på plass med et eller annet. Men for all del, jeg er klar over at margarin brukes med stort hell. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
mateco Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 ................... Noe som skal være mer effektivt enn margarin bør vel også være av fastere konsistens? Noen med gode og konstruktive forslag? Modellkitt - plastelina ??? Wencon Putty er et kitt-lignende produkt med en kjerne med herder. Kittet knaes slik at det blandes med kjernen, og er deretter klar til bruk. Blir knallhard etter 10-20 minutter. Wencon Pipe Tape er et annet produkt som er meget effektiv for tetning av lekkasjer på rør. Tapen dyppes i vann og surres rundt rørets lekkasjepunkt. Blir knallhardt i løpet av 10 minutter. Utbedring kan utføres under vannoverflaten. Begge produktene kan benyttes hver for seg eller i en kombinasjon. Har erfaring med bruk og kan anbefales til midlertidige reparasjoner og nødreparasjoner. Har også begge produktene liggende i skuta (Selvfølgelig sammen med Melange) Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Astor Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Margarin innkjøpt og legges ombord i morgen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Avsluttet_1 Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Denne må jeg legge utenfor fruens synsvidde. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Figaro Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Vel, men der er det ikke skumle skjær en kan smelle på! Men tilbake til stoffet "Stay Afloat", noen som aner noe om pris? Lars H. Prisen for 0,9 kg er 515 sek i Strømstad. Du får mye margarin for den prisen Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Roger jo Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Hva med glasfibersparkel? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
volfro Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Har man hard mage kan man jo sette seg på bunnventilen og plugge med en brun kubbe ??? (den var stygg, uff da) Ja, har man ikke margarin, filler, stay aflot osv.osv............. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Prisen for 0,9 kg er 515 sek i Strømstad. Du får mye margarin for den prisen Da tror jeg heller jeg ville skiftet en dårlig kran/gjennomføring i tide før jeg trengte denne guffen! Det var dritdyrt, se volfro's innlegg ! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
skibsplast ohoi Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Tror de fleste av oss gladelig bladde opp 500 kr om vi sto der med lekk båt. Har du en båt uten kjølemulighet vil margarinen fort smelte i varme dager. Margarin har blitt brukt til å tette lekke båter i lang tid, og jeg husker at faren min fortalte historier om sjømenn som berget livet med margarin, seilduk og trekiler. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
M/S Bastard Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Jeg har alltids noen puter, og en del trevirke til og stemple med, så hadde nok ordnet en lekasje. Har også sag og øks ombord, hvis noe av trevrike må tilpasses. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Forløperen til margarinen er talg /saufett. Jeg overvar en seanse med tetting av RS Stavanger. Eieren/brukeren av RS 1 Trepka var også der og hadde med seg for anledningen en hvit boks som jeg nå ikke husker navnet på. Men det luktet sau Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Lazyjack Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Men det luktet sau Det heter fåretalg. Hvit guffe med lukt av sau. Ypperlig som forebyggende mot gnagsår på føttene men ikke så mye i bruk lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.