Jump to content

tyverier fra båten

Escada

Recommended Posts

escada gråter i kveld.innbrudd.det som kunne taes var tatt, døra ødelagt..trist avsluttning på en fin sessong.men vi gir oss ikke :nonod:

Kjære Escada,

Det var da en trist nyhet! Det er bare så totalt fortvilende at enkelte ikke kan la andre sine saker være i fred. Jeg vil håpe at den økonomiske skaden kan begrenses gjennom en god forsikring   -   men man sitter allikevel igjen med den innvendige bitterheten og raseriet.....

Forhåpentlig får du ordnet det nødvendige, og kanskje skaffet en stor stygg alarm til neste sesong. (For selv om selvskudd er det eneste som virkelig hjelper, så finnes der visse regler mot denslags  :wink:)

Fatt mot!

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Det er ille nok med alt av innbrudd i butikker o.l., men når vi får kjeltringene og bandittene innenfor i vårt private, da........... :nonod:  

Har heldigvis vært forskånet for dette, selv om jeg vet at det har vært uvedkommende ombord en gang. Men jeg kunne ikke se at noe var stjålet. Er ikke noe særlig å ta heller, og ingenting var ødelagt.

Jeg føler med deg! Jeg hadde selv innbrudd i Mai måned. Hadde nettopp sjøsatt og hele vinteren hadde jeg brukt på oppussing av interiøret samt en del nytt utstyr. Kjeltringene hadde rota noe je...g og tatt med seg en ny kikkert og ei flott ny stormlykt. Man blir bare sittende igjen med en følelse av maktesløshet og sinne! :cryin:

:headbang:

Forbanna kjeltringer!

Det blir bare værre og værre her i landet mht tyveri, hærverk og annen kriminalitet. Noe av årsaken er vel at vi behandler skurkene bedre enn de som blir utsatt for dette.

Selv om det er sjelden at noen blir tatt så får jo de som stjeler nesten ingen straff.

Vi er jo så "siviliserte" blitt at alt ulovlig er for småting å regne. Det er jo bare materielle ting som enkelt kan erstattes. Forsikringen betaler jo?  Neida, VI BETALER! :headbang:

Det får meg til å tenke på DUBAI. Var der i 3 mnd på begynnelsen av 90-tallet. Fikk den gang beskjed om at jeg ikke burde være særlig engstelig for å bli lurt eller frastjålet noe. Det opplevde jeg jo også at ikke var noe problem.

Årsak: kanskje bl.a. fordi de som eventuelt var så dumme å stjele ville få kappet av hånden eller pisket offentlig.

Barbarisk?  Det virker i hvertfall.

Natt til i dag forsvant to utenbordsmotorer (60hk) fra båter i brygga her i Råde. Tyvene tok med seg båtene et stykke utpå og fjrenet motorene. Vi fant igjen båtene på noen skjær ikke langt fra brygga. Dessuten en båt til uten motor som er ukjent for oss. 3andre båter med eldre motorer ble ikke rørt. Mottoet er: Kjøp deg noe gammalt ræl!

Flere lakkerer jo den nye påhenger`n i grelle farger for å forhindre tyveri. Det er som regel folk som har blitt frastjålet påhenger for n-te gang. Det er for ille at vi må ha det slik.

PS! Jeg mener ikke at man bør begynne å kappe armer i Norge, men noe drastisk som fungerer bør gjøres snarest.

Har vist blitt borte noe småtteri i havna vår og , men trur det er små unger når jeg hører hva som har blitt borte .Kappe handa av dem eller noe sånt er vel eneste som hjelper på de "vanlige" bandittene . Håper ALDRIG det er folk ombord hos meg når jeg kommer . Da blir jeg vel så sint at det er jeg som må sitte inne pga voldsbruk ,trur jeg hadde tippa over totalt men for håpe jeg slipper det . Er nede i havna og innom båten som regel flere ganger om dagen / kvelden . Tar med vhf , fronten på stereon og plotter hjem så da er det kansje ikke så inntresant og gå ombord og rote . Håper du ikke for tull med forsikkringa da .Dem er ikke altid like lette og ha med og gjøre . Holder på med IF nå jeg ang tyveri av bilen min .En guttunge (under 18 år ) rappa bilnøkklene hjemme i huset mitt da han var innom dattra mi og kjørte bilen til totalvrak .Men dette er ikke tyveri sier IF (har minikasko gammel bil) hadde jeg hatt kasko så sier dem.Men men da er det jo advokatmat da , den som gir seg har tapt sies det så .........

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Tyveri hvis den hadde full kasko,men tjuvlåning når den ikke har full kasko :confused: Det må jeg undersøke for sikkerhets skyld siden jeg har 1 bil med full kasko og 1 uten kasko i If.

Ring og spør om de vil være med på skadeforebyggende tiltak i forbindelse med husforsikring, da blir du satt rundt til alle i hele If bygget på Lysaker. Prøvde det angående et svært tre som naboen hadde og som var i ferd med å brekke. If var ikke interessert i delta i skadeforebygging.

Treet datt ned i en høst storm den helgen naboen og jeg hadde tenkt å ta det ned. Skadeutbetaling i mange hundretusen kroners klassen var ikke noe problem selv om jeg minnet dem på at for 20 000 kr delt på 2 huseiere og 1 forsikrings selskap så hadde de spart ca 300 000 så gjorde ikke det noe inntrykk.

Bare for og nevne det .MINIKASKO er også tyveriforsikkring . Men i mitt tillfelle er det ikke tyveri da nøkkler blei stjålet hjemme og bilen tatt og brukt med nøkkler og ikke "innbrudd" Kasko hadde dekt dette som hærværk sier dem . Måtte bare nevne dette .

Hilsen kaptein på Tine II uten bil

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

:headbang:

Det får meg til å tenke på DUBAI. Var der i 3 mnd på begynnelsen av 90-tallet. Fikk den gang beskjed om at jeg ikke burde være særlig engstelig for å bli lurt eller frastjålet noe. Det opplevde jeg jo også at ikke var noe problem.

Årsak: kanskje bl.a. fordi de som eventuelt var så dumme å stjele ville få kappet av hånden eller pisket offentlig.

Barbarisk?  Det virker i hvertfall.

Her i Qatar er vi også skånet fra så godt som all kriminalitet fra småkjeltringer av samme årsak som nevnt ovenfor. Har vel ikke låst bilen på aldri så lenge i en by på størrelse med Oslo uten at noe har forsvunnet. Hånden bli nok ikke tatt her, men god omgang med pisken blir det i allefall før de blir utvist fra landet (gjelder kun for utlendinger).

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

KNBF, politiet og Finansnæringens Hovedorganisasjon arbeider nå med et prosjekt hvor vi i fellesskap skal lage en "bruksanvisning" på hvordan båtforeninger og båteiere kan sikre seg mot tyverier av båter, motorer og mot innbrudd i båtene. Det løser vel neppe problemet, men kan forhåpentlig bidra til å gjøre denne typen kriminalitet vanskeligere å gjennomføre for kjeltringene. Målsettingen er å lage en presentasjon av prosjektet på "Sjøen for Alle" i mars.

Hilsen Syvert  :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...