Enes 44 Startet 8.Februar.2011 Link til dette innlegget Startet 8.Februar.2011 Har startet renovering av våres Enes 44, og legger her ut noen bilder av det som har blitt gjort siste 3 uker Utgangspunktet: Da er det bare resten igjen :-) Sitér dette innlegget Link to post
atvv Svart 9.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 Rart hva et strøk lakk kan gjøre du, lækkert ble det. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 9.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 Spesiell båt, googlet den og fikk bare 1 svar .... Skulle gjerne sett flere bilder.. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Kire Svart 9.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 Flott, endel arbeid det der. Håper du oppdaterer med videre bilder også. Du må ikke ha på den "negative" stripen etter siste vindu igjen, da den knekket båten..... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 9.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 Stripen etter vindu kommer ikke på igjen. De vinduene skal faktisk byttes også. (Ny utforming + mørke) Men stripe på skrog og flybridge kommer. Har en stor jobb på gang inne også, da alt elektrisk anlegg skal byttes. Puter skal trekkes om og nye tepper. + pussing og lakking av div. teak. Er ikke sikker på om vi rekker å bli ferdig til ferien i år. Men,men.... vi får se. Er i allefall godt i gang. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 9.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 (redigert) Det ser veldig bra ut! Som ny båt jo Redigert 9.Februar.2011 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 9.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 Båten er på Facebook via Maritim sin side. Eg såg den nettopp der før eg kom inn på forumet. Ser veldig bra ut. Flott arbeid. Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 9.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 Spesiell båt, googlet den og fikk bare 1 svar .... Skulle gjerne sett flere bilder.. Finnes ikke make, siden det er en 32`Enes som er forlenget og ombygd. Design ansvar når den ble ombygd var det svigerfar som hadde, og Mundal Båtbyggeri utførte arbeidet. Slik var den før ombygging: Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 Jeg ville ha vurdert å sløyfe den stripa på skroget, den var lekker med helblått skrog synes jeg... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hansi Svart 9.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 Flott prosjekt. Synes også den var fin med helblått skrog. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 Eg rekner med det dukker opp retusjert bilde med stripe, til vurdering ? Eller som sagt, stilig prosjekt Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Enes 44 Svart 9.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2011 Har diskutert med det med fruen, og stripene skal på. De gamle vil uansett skinne litt gjennom (Med vilje) For å lette jobben med maskering. Så vi blir nødt til å lakke opp igjen stripene. Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 9.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 Er vel på tide med noen bilder til. Har vært litt opphold nå, av forskjellige grunner. Men nå har jeg kommet litt videre. Så da nærmer det seg sjøsetting. så får vi jobbe videre med sjø under kjølen. Blir liksom litt kjekkere da. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 9.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 lekkert! Kan du si litt mer om lakkeringsjobben som ble gjort med skroget?. Hva slags lakk, kostnad, etc? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Enes 44 Svart 9.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 Lakken som er brukt er lastebil lakk / 2 komp. Akryl lakk. Det var det som var på den fra før også. Den ble lakket med dette når den ble ombygd i 1996, og har holdt seg meget bra. Derfor valgte jeg denne løsningen nå også. Kostnad?? Har ikke peil. har ikke oversikten, men det blir fort noen lapper. Tror det har gått rundt 20 - 25K. bare i lakk, herder & Tynner. Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 14.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2011 Båten kommet på sjø, og monteringsarbeidet i full gang. Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 16.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 16.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2012 Var behov for litt småfix innvendig også FØR: FØR: UNDER: ETTER: ETTER: ETTER: ETTER: ETTER: Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 17.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2012 Griselekkert Hvilken korning brukte du på sandpapiret når du pusset teakdekket? Mvh Renita. Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 17.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2012 Brukte 120 papir på bandsliper. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2012 hva med pussing av interiøret? puss og lakk? Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 17.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2012 240 papir (Bare lett matting) og gulvlakk på interiør. Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 10.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2012 Jaja, så har jeg gått i gang med 30 år gamle synder Har fått klippet bort mye, og merket det meste, så får vi se om vi får orden på det etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 11.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2012 Kjekt arbeid det der ja, minner om alt jeg også fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 11.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2012 Se der ja! Alltid godt å få ryddet opp i slike "reir". Ser du hadde porselenssikringer, disse er vel bare til å få byttet til nyere type flate sikringer. Har en tendens til å skape dårlig kontakt disse sikringene. Gleder meg til å komme hjem fra nordsjøen slik at jeg også kan begynne vårpussen og bryggepreiket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.