Jump to content

Enes 44 Makeover

Enes 44

Recommended Posts

Spesiell båt, googlet den og fikk bare 1 svar :thumbsup::lol:....

Skulle gjerne sett flere bilder..

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Stripen etter vindu kommer ikke på igjen. De vinduene skal faktisk byttes også. (Ny utforming + mørke) Men stripe på skrog og flybridge kommer.

Har en stor jobb på gang inne også, da alt elektrisk anlegg skal byttes. Puter skal trekkes om og nye tepper. + pussing og lakking av div. teak.

Er ikke sikker på om vi rekker å bli ferdig til ferien i år. Men,men.... vi får se. Er i allefall godt i gang.

Spesiell båt, googlet den og fikk bare 1 svar :thumbsup::lol:....

Skulle gjerne sett flere bilder..

Finnes ikke make, siden det er en 32`Enes som er forlenget og ombygd. Design ansvar når den ble ombygd var det svigerfar som hadde, og Mundal Båtbyggeri utførte arbeidet.

Slik var den før ombygging:

enes_orginal.jpg

• 2 måneder senere...

Er vel på tide med noen bilder til. Har vært litt opphold nå, av forskjellige grunner. Men nå har jeg kommet litt videre.

img_0293.jpg

img_0269.jpg

img_0271.jpg

img_0272.jpg

Så da nærmer det seg sjøsetting. så får vi jobbe videre med sjø under kjølen. Blir liksom litt kjekkere da. :smiley:

Lakken som er brukt er lastebil lakk / 2 komp. Akryl lakk.

Det var det som var på den fra før også. Den ble lakket med dette når den ble ombygd i 1996, og har holdt seg meget bra.

Derfor valgte jeg denne løsningen nå også.

Kostnad?? Har ikke peil. har ikke oversikten, men det blir fort noen lapper.

Tror det har gått rundt 20 - 25K. bare i lakk, herder & Tynner.

• 9 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Se der ja! Alltid godt å få ryddet opp i slike "reir". Ser du hadde porselenssikringer, disse er vel bare til å få byttet til nyere type flate sikringer. Har en tendens til å skape dårlig kontakt disse sikringene. Gleder meg til å komme hjem fra nordsjøen slik at jeg også kan begynne vårpussen og bryggepreiket.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...