skhauge Startet 9.Februar.2011 Del på Facebook Startet 9.Februar.2011 På min første tur med ny båt i sommer klarte eg å få nærkontakt mellom propell og fjell. Ingen nytt fenomen her på forumet vil eg tru. Kjøpte båten i sommerferien. Kjørte båten ca 6 timer etter dette skjedde, samt har hatt et par mindre runder på fjorden. Sommeren var jo elendig værmessig så båtbruken vart deretter. Merket ingen vibrasjon i båten etter dette skjedde. Men klart det ikkje er bra å kjøre med. Så er spørsmålet. Er dette mulig å reparere? Har en lokal mann som ordner propeller som skal sjekke om det lar seg ordne, men han er på jobb reise. I påvente legger eg ut bilder for å få input av folket her inne. Dette er vel materialet nibral som Volvo bruker. Har googlet og ser det skal være mulig å sveise det, og dermed skulle det være mulig å legge i sårene. Skadenepå bildene ser verre ut en det er i virkeligheten. Blitz lurer litt. Grader er tatt med fil for å få vekk de skarpe kantene. Andre som har fikset lignende skader? Sitér dette innlegget Link to post
Explorer Svart 9.Februar.2011 Del på Facebook Svart 9.Februar.2011 Jeg ville tatt en telefon til winrace propellers i Arendal, jeg leverte inn mine to sett med A4 propeller som ikke så ut i det hele tatt, de var både bøyd og fulle av hakk. Sendte de i posten og fikk de tilbake 14 dager senere, dønn strøkne. Betalte 2500 pr dp sett. Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 10.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 I følge google skal det være mulig å sveise/fylle i dette materialet. Link Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Winrace anbefales! De har ikke reparert noe til meg, men kjøpte en propell der for noen år siden. God service og fin pris! Har absolutt kompetanse. Sitér dette innlegget Link to post
Kaldfisk Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 POå Nordstrøno, Os. http://www.propellservice.no/ Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
Vidar B Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Jeg ville også velge Winrace propellers. Har rettet flere propeller samt kjøpt nye derfra. Han er forøvrig velvilligheten selv når man har spørsmål om propeller. Spurte først på volvo forhandler, om å få oppgitt stigning på duopropp samt om de kunne beregne propell for meg uten at jeg kjøpte fra dem. Svaret jeg fikk fra volvo var ""NJET". Ringte til Winrace og fikk alt besvart gjennom en hyggelig samtale. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 10.Februar.2011 Del på Facebook Svart 10.Februar.2011 Andre hos Skjerdens mek i oslo fikser det lett Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Ally Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 Skjerdens mek i oslo fikser det lett Jeg er litt i samme situasjon. Driver de med reparasjon av propeller? Har du erfaring med dem? Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 Winrace fikser dette. Har brukt dei både til reparasjon samt til å øke stigningen på mine VP dp propellere Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 12.Februar.2011 Del på Facebook Svart 12.Februar.2011 Jeg er litt i samme situasjon. Driver de med reparasjon av propeller? Har du erfaring med dem? Ja han reparer og det er fornuftige priser, og drit flink. Og selfølgelig en kompis av meg, send meg im så får du tlf nr dirkte til han:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
leopard Svart 1.Mars.2011 Del på Facebook Svart 1.Mars.2011 låner denne litt har også G propeller husker ikke nr. Det er antydning til tæring på den ene propellen små knappenålshoder ikke mange. Er det noen som hvet om det går ann å repareres. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 1.Mars.2011 Del på Facebook Svart 1.Mars.2011 Slik tæring som du beskriver er som regel kavitasjonskorrosjon, og kan ofte repareres ved at "gropene" fylles opp og slipes til igjen. Enkelte ganger lønner det seg ikke å reparere slikt, og enkelte ganger lar det seg ikke reparere, kommer an på hvor ille det er! Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 1.Mars.2011 Del på Facebook Svart 1.Mars.2011 (redigert) ok takker for svar adeneo Redigert 1.Mars.2011 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 20.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 Da er propellen kommet i retur etter Winrace har hatt den innom sitt verksted. Resultatet er fantastisk. Den ser ut som en ny, og kanskje den faktisk er "bedre" en en ny. Om en ser på bildene eg startert dette innlegget med og dette bildet som eg tok når eg fikk den i retur så forstår dere sikkert min oppfatning av saken. Kjempe fornøgd med resultat og service. Det er forøvrig en G4 propell (ikkje G5 som eg skrev) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 20.Mars.2011 Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 (redigert) Hva kostet denne reparasjonen? Var det skader på begge propeller eller bare 1? Ser frorresten betydelig med kavitasjonskader på propellen i øverste bildene, er også dette fyllt i og slipt ned, ser jo strøken ut den propellen nå da Med så mye kavitasjonskader hadde jeg reklamert, men det hjelper jo lite når propellen uansett var selvforskylt skadet i tillegg Redigert 20.Mars.2011 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 20.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 Bildene lyger endel. Det er antydning til kavtitasjon men på langt nær slik bildet øverst viser. Uansett kan eg ikkje reklamere på det, og eg ser vel ikkje at det betyr stort om det er et par "groper" etter kavitasjon. Det er et kjent problem. Det var kun propell 1 (sett fra hekk) som hadde fått skade. Denne reparasjonen kostet meg inkludert frakt begge veier ca 2300,-. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 20.Mars.2011 Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 Det høres jo flott ut og ingen upris om alternativet skulle være kassering, en ny propell koster jo i overkant av 10.000,- Ser ut å være en flott jobb som er gjort Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 20.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 Jobben er meget bra utført. Langt over forventet. Og kostnaden ca 1/5 av ny. Så eg er kjempe happy med dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.