hanto1 Startet 11.Februar.2011 Del på Facebook Startet 11.Februar.2011 Vurderer å montere sjøvannsfilter på motoren, er det noen som vet om dette plastfilteret kan brukes på yanmaren? http://www.maritim.no/product.aspx?id=3944&groupkey=006003134 Sitér dette innlegget Link to post
Biscaya Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Kjenner ikke dette filteret spesielt. Viktig at det mekanisk solid og at det ikke bremser for mye på vannstrømmen og derved begrenser kjølingen. Her er hva vi har på våre to 6LY3A-STP. Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
hanto1 Svart 11.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Kjenner andre som har disse plastfilterne, men på mindre motorer ( 150Hk) Virker solide nok. 1 1/2 " burde gi god flow, er bare usikker på om det er nok... 6LY maskiner trenger vel mere kjøling enn min.. 5-6000 for Vetus var stiv pris , selv for rustfritt hus. Sitér dette innlegget Link to post
snod Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 hanto1, Jeg har den du refererer til på min 180HK BMW 636D, og det funker bra. Denne motoren er jo ikke best kjent for sin kjølekapasitet så tror nok filteret tillater god gjennomstrømning når min motor ikke blir varm. Tips; med plasthus sørger du for at denne er plassert godt over vannlinjen. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 11.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Snod, Høres bra ut, får ta noen mål og drøvtygge litt i helgen, det blir ikke noen montering før vinteren slakker litt på grepet. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 er det noen som vet om dette plastfilteret kan brukes på yanmaren? Har brukt samme filter på en 200/240 hk Ford uten problem i flere år. Sørg for at pakning på lokk sitter ordentlig på for å unngå falsk luft. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 11.Februar.2011 Del på Facebook Svart 11.Februar.2011 Jeg har denne typen til min 6LP 290hk: Sjøvannsfilter 300l/min Kjøpte det på Maxbo sin båtavdeling på Holmen i Asker. Husker ikke hvem de hadde som leverandør da. Her også er det viktig å få lokket helt tett. Jeg tok på litt grease på o-ringen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.