Jump to content

Oppussing av dørken i maxi 77

sveini 95

Recommended Posts

I dag kjedet jeg meg og tenkte på det eg skule gjøre en gang så nå har eg begynt med mitt "billige men gode" "nye" gulv. Så først måtte eg vaske de gamle platene som jeg skal legge den nye dørken oppå for og heve dørken litt så gulvet kommer helt opp til veggene på siden.

her er noen før bilder som viser hvor skitne og stygge de var før jeg begynte.

fremre_plate_foer.jpg

miten_plate_foer.jpg

bakre_plate_foer.jpg

fremre_plate_foer_beste_bilde.jpg

her er det noen bilder under vaskingen

vask_1.jpg

måtte bruke dusjen oppvaskkost og såpe...

vask_2.jpg

vask_3.jpg

vask_4.jpg

vask_5.jpg

noen flekker var litt vanskelige med oppvaskosten då kom stål kluten inn

vask_7.jpg

vask_8_skrubb.jpg

baksidene var også veldig skitne

før

vask_6_foer.jpg

etter se den forsjelen

vask_6_etter.jpg

dusjen var heller ikke så renn etter vasken så håper ikke mamma blir sur eg prøvde og vaske den etter på.

skittent_dusj.jpg

etter vasken kan jeg se gode resultater ...

plate_mitt_etter.jpg

plate_forand_etter.jpg

plate_mitt_etter.jpg

men er ikke ferdig enda i mårå skal eg bli ferdig eller nesten ferdig me får se:) men mer bilder kommer det dår eg får gjort noe

tenkte eg skulle opptatere litt her fikk ikke gjort mye. men har får skjært ut alt nå. så må må eg få kjøpt kontaktlim så neste jobb er å lime paketen til de gamle platene også kommer den svarte fuggemassen i melom borene. :yesnod: så eg håper å være ferdig i løp av neste uke :flag_bp::flag:

her er slik det ser ut nå

snart_nytt_gulv.jpg

her er et animert bilde om hvordan det ser ut når jeg er ferdig

snart_nytt_gulv_animert.jpg

i dag var skulle avdukingen vert gjort på alle 3 platene men det var bare den bakerste eg var fornøyd med så den er ferdig. men de to andre må eg nok legge ett lag til på. så i morgen eller de neste dagene blir det noke en tur til biltema og kjøpe en eller 2 tuber til og litt klar lakk så tar eg og lakker de i samme sleng. :P

doerken_ferdig_bak.jpg

doerk_ferdig_bak_2.jpg

Guest Kaptein Fredrik

Som ett lite tips til deg når du fuger, er at du kan bruke såpevann(mye såpe i vannet. Zalo funker), ta det på fingeren og smøre ut. Prøv deg frem på en en planke eller noe slikt. Du kan også spaye på JIF universal eller noe slikt. Prøv deg frem. Det gjør natinga mye glattere mot fingeren din, så det ikke klistrer seg fast :thumbsup:

Som ett lite tips til deg når du fuger, er at du kan bruke såpevann(mye såpe i vannet. Zalo funker), ta det på fingeren og smøre ut. Prøv deg frem på en en planke eller noe slikt. Du kan også spaye på JIF universal eller noe slikt. Prøv deg frem. Det gjør natinga mye glattere mot fingeren din, så det ikke klistrer seg fast :thumbsup:

såpevatten og sparkelspade fungerer mye bedre :P

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...