Jump to content

Hortentreffet 24-26 juni 2011

Ribtjenester

Recommended Posts

Idag ser det ut til å bli knallvær ,havblikk å sol nå på mårran.Både Yr.n og Storm.no melder bra vær i helgen,nesten ikke vind og 1-2 mm regn fredag.Men sol/skyet resten av helgen,så det ser lovende ut dette.

Husk å fyll vann før dere reiser ,eller stopp i hjemmehavna mi rett før treffbryggene og fyll der.Er ikke sikker på hvor lang slange vi klarer å legge ut,men som regel er det flere som har vannslange ombord så vi sjøter på det vi har.

Som jeg har nevnt før så er det nytt for oss,men iår har vi hele landbrygga.Nå satser vi på at værgudene er på vår side,å at flere kommer med i siste liten.Er dere ute på tur og plutslig får lyst til å reise på treff,så er det selvfølgelig bare å komme. :thumbsup: I alle dem åra vi har laga treff,så kommer det altid noen torsdag.Det gjør det også iår,så vi blir nok noen båter som er på plass allerede ikveld.Jeg veit ikke hvordan tilgangen til nett blir i helgen,så jeg sier hei så lenge.

:sailing:Da ønsker treffkomiteen alle hjertlig velkommen til året's Hortenstreff :sailing:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hei.

Da er Trudelutt klar for avgang fra Son med Horten-treffet som mål. Vi fyller diesel underveis. Ellers gjør vi som hurtigruten, og sender live video fra båten. Video her.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi er (som vanlig) litt senere ute enn tenkt... Vi får se på vær/føre/Trym om vi ankommer sent i kveld, eller om vi tar en overnatting og kommer imorgen formiddag. Vi har en annen båt iår, en Nordic 27 motorseiler, navn "Havhesten" marsfart drøyt 6 knop så en 5-6 timer bruker vi nok ihvertfall. Båten er lånt av min far, (Nicket "Torbit" her inne)

Sees om noen/flere timer. Vi gleder oss! :cheers:

Cecilie

Trym

Trygve

Må melde pass, jeg har mistet kjølevannet

Er det ikke vind å bølgehøyde på borti halvmeter'n så er det kjølevannet,uheldig du Bastard ;o)

Da begynner det å fylles opp her,været skifter fra helt ok til litt regn.Lover opphold å bedre utover kvelden,slik at vi kan sitte ute å skye fyrverkeriet .

Så da er året's BP treff igang ,igjen ;o)

Tine IV

Hvor dypt ved brygga?

Kailangs langs bryggen er det nok kanskje ikke dypt nok for en seilebåt, men der er det for lengst fullt opp av de største motorbåtene. Men med baugen inn og anker akter mot flytebryggen er det vann i massevis. Her er det stappfullt av seilebåter under avsluttingen av Færdern. Og her har vi fremdeles ledige plasser for etternølere.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Da ser det ut som sommeren er kommet til treffet,våknet opp til knallvær.Så idag blir det flott,regner med at flere kommer idag .Men så langt så er vi flere enn det var påmeldt ;o)Idag blir det felles grilling og loddshow,noe flere gleder seg til da vi altid har megaflotte premier å lokke med .Alt fra sykkel fra Maritim til opplåsbare vester og flotte gavekort ,kommer tilbake med bilder å fyldigere raport om dette.

Litt synd at såpass mange ikke kommer iår av dem som "pleier" ,men ikke altid det passer.Men det har kommet mange nye,å det eer jo morro.Største båt iår så langt er en Sunquest 50 ,minste så langt er en Scan 25.Så her er det båter i dem fleste størelser,noe som er morrro å se når ser utover treffbrygga.

Tine IV

Da var nok et BP treff over ,kom over 20 båter .Noe vi syntes var flott ,da vi så værmeldinga for fredag.Men været var vel ok for oss som ikke må ha havblikk å sol,men lørdag fikk vi sol å knallvær.Søndag hadde vi enda bedre vær ,noe jeg merker da det svir litt her å der enda ;)

Folket var enstemmig på treffet,dette MÅ ikke legges ned.Så da kan det fort bli et nytt treff neste år,noe vi selvsagt kommer tilbake til.Men vi hadde det flott med mere landbrygger og da bedre plass,så alle var storfornøyde hadde jeg inntrykk av.Kommer kansje noen bilder ettervært som folk har kommet seg hjem å klar for pc bruk igjen,så da vil jeg takke alle som kom innom og håper alle fikk en flott tur hjem i finværet.Håper alle sammen er å se neste år + alle andre som ikke kunne denne gangen .

Tine IV

Tusen takk for et meget trivelig treff, og en spesiell takk til "generalen" Runo på Tine IV, selv om har ser litt bekymret ut på bildet under.

runo_horten2011.jpg

Lars H. :flag_bp: :flag_bp: :flag_bp:

Her litt bilder i lett blanding fra lørdagskvelden:

horten2011-01.JPG

horten2011-02.JPG

horten2011-03.JPG

horten2011-04.JPG

horten2011-05.JPG

horten2011-06.JPG

horten2011-07.JPG

horten2011-08.JPG

horten2011-09.JPG

horten2011-10.JPG

horten2011-11.JPG

horten2011-12.JPG

horten2011-13.JPG

horten2011-14.JPG

horten2011-15.JPG

horten2011-16.JPG

horten2011-17.JPG

horten2011-18.JPG

horten2011-19.JPG

horten2011-20.JPG

horten2011-21.JPG

horten2011-33.JPG

horten2011-22.JPG

horten2011-23.JPG

horten2011-24.JPG

horten2011-25.JPG

horten2011-26.JPG

horten2011-27.JPG

horten2011-28.JPG

horten2011-29.JPG

horten2011-30.JPG

horten2011-31.JPG

horten2011-32.JPG

Lars H.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...