Tine IV Svart 23.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2011 Idag ser det ut til å bli knallvær ,havblikk å sol nå på mårran.Både Yr.n og Storm.no melder bra vær i helgen,nesten ikke vind og 1-2 mm regn fredag.Men sol/skyet resten av helgen,så det ser lovende ut dette. Husk å fyll vann før dere reiser ,eller stopp i hjemmehavna mi rett før treffbryggene og fyll der.Er ikke sikker på hvor lang slange vi klarer å legge ut,men som regel er det flere som har vannslange ombord så vi sjøter på det vi har. Som jeg har nevnt før så er det nytt for oss,men iår har vi hele landbrygga.Nå satser vi på at værgudene er på vår side,å at flere kommer med i siste liten.Er dere ute på tur og plutslig får lyst til å reise på treff,så er det selvfølgelig bare å komme. I alle dem åra vi har laga treff,så kommer det altid noen torsdag.Det gjør det også iår,så vi blir nok noen båter som er på plass allerede ikveld.Jeg veit ikke hvordan tilgangen til nett blir i helgen,så jeg sier hei så lenge. Da ønsker treffkomiteen alle hjertlig velkommen til året's Hortenstreff Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Hei. Da er Trudelutt klar for avgang fra Son med Horten-treffet som mål. Vi fyller diesel underveis. Ellers gjør vi som hurtigruten, og sender live video fra båten. Video her. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Da var vi fremme, og kameraet er pt. slått av. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bare lek(k)er Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Vi er (som vanlig) litt senere ute enn tenkt... Vi får se på vær/føre/Trym om vi ankommer sent i kveld, eller om vi tar en overnatting og kommer imorgen formiddag. Vi har en annen båt iår, en Nordic 27 motorseiler, navn "Havhesten" marsfart drøyt 6 knop så en 5-6 timer bruker vi nok ihvertfall. Båten er lånt av min far, (Nicket "Torbit" her inne) Sees om noen/flere timer. Vi gleder oss! Cecilie Trym Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Da blir vi 2 voksene og 1 ungdom som ankommer litt utpå lørdagen... Så kommer det en til på besøk med bil litt utpå kvelden :-) Kan tilogmed hende jeg fikk med en til som kommer med båt. Gleder meg :-) Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Lars H. Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Webkamera fra treffet her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
M/S Bastard Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Må melde pass, jeg har mistet kjølevannet igjen, men hvis jeg finner ut av det i morgen tar jeg turen ut. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Må melde pass, jeg har mistet kjølevannet Er det ikke vind å bølgehøyde på borti halvmeter'n så er det kjølevannet,uheldig du Bastard ;o) Da begynner det å fylles opp her,været skifter fra helt ok til litt regn.Lover opphold å bedre utover kvelden,slik at vi kan sitte ute å skye fyrverkeriet . Så da er året's BP treff igang ,igjen ;o) Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
M/S Bastard Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Det er andre gang det skjer i år, varmeveklseren tømmer seg, men vet ikke hvor lekasjen er enda. Finner jeg ut av det kommer jeg i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Hvor dypt ved brygga? Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
:båt1 Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 pga jobben kommer jeg desverre ikke ført i morgen lørdag men gleder meg masse til treff håper ikke dette gjør noe, beklager Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Lykke til på treffet folkens. Kos dere! Hilsen mannskapet på Astor. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 24.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2011 Hvor dypt ved brygga? Kailangs langs bryggen er det nok kanskje ikke dypt nok for en seilebåt, men der er det for lengst fullt opp av de største motorbåtene. Men med baugen inn og anker akter mot flytebryggen er det vann i massevis. Her er det stappfullt av seilebåter under avsluttingen av Færdern. Og her har vi fremdeles ledige plasser for etternølere. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tine IV Svart 25.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2011 Da ser det ut som sommeren er kommet til treffet,våknet opp til knallvær.Så idag blir det flott,regner med at flere kommer idag .Men så langt så er vi flere enn det var påmeldt ;o)Idag blir det felles grilling og loddshow,noe flere gleder seg til da vi altid har megaflotte premier å lokke med .Alt fra sykkel fra Maritim til opplåsbare vester og flotte gavekort ,kommer tilbake med bilder å fyldigere raport om dette. Litt synd at såpass mange ikke kommer iår av dem som "pleier" ,men ikke altid det passer.Men det har kommet mange nye,å det eer jo morro.Største båt iår så langt er en Sunquest 50 ,minste så langt er en Scan 25.Så her er det båter i dem fleste størelser,noe som er morrro å se når ser utover treffbrygga. Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Ulv I Svart 25.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2011 Kos dere på treffet.. :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Jorg-1 Svart 25.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2011 Her har vi noen av gavene.... Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Lars H. Svart 25.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2011 Og slik ser det ut akkurat nå på treffet, live video her, og enkeltbilder som oppdateres hvert 5. minutt her. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 25.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2011 Og slik ser det ut akkurat nå på treffet, live video her, Lars H. Det var ikke mye action på det webkameraet. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lars H. Svart 25.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2011 Nei, en kan jo ikke zoome direkte inn på folk heller. Personvern you know! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 25.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2011 Den "live" videoen er kun et stillbilde de siste tre timer!!! Java eller ikke. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
LALUNA II Svart 25.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2011 too many connections nettet til Lars er sprengt Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Hafrsfjord Svart 25.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2011 Den "live" videoen er kun et stillbilde de siste tre timer!!! .... Nå ja...... det er da noen som beveger seg hvert femte sekund (eller noe sånnt ) det er vel ikke gamle......t som er på tur ? Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 Da var nok et BP treff over ,kom over 20 båter .Noe vi syntes var flott ,da vi så værmeldinga for fredag.Men været var vel ok for oss som ikke må ha havblikk å sol,men lørdag fikk vi sol å knallvær.Søndag hadde vi enda bedre vær ,noe jeg merker da det svir litt her å der enda ;) Folket var enstemmig på treffet,dette MÅ ikke legges ned.Så da kan det fort bli et nytt treff neste år,noe vi selvsagt kommer tilbake til.Men vi hadde det flott med mere landbrygger og da bedre plass,så alle var storfornøyde hadde jeg inntrykk av.Kommer kansje noen bilder ettervært som folk har kommet seg hjem å klar for pc bruk igjen,så da vil jeg takke alle som kom innom og håper alle fikk en flott tur hjem i finværet.Håper alle sammen er å se neste år + alle andre som ikke kunne denne gangen . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 Tusen takk for et meget trivelig treff, og en spesiell takk til "generalen" Runo på Tine IV, selv om har ser litt bekymret ut på bildet under. Lars H. :flag_bp: Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 Her litt bilder i lett blanding fra lørdagskvelden: Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.