Birchwood 320 Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Føler vel meg fornøyd nå tenker eg. Slik så alt ut ved utmontering. Det var på høg tid kan du si Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Birchwood 320 Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Det rare er at termostat huset på bildet i forige innlegg er av aluminium mens stussen er i svart stål. Noe som funker bra sammen, NOT Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
idars Svart 22.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2011 Hei gudrun Fant en innstruksjonsbok i båten i dag og lurer på om de hos lancingma ut ifra bildene jeg har lagt ut kan se om dette er riktig bok ? I boka står det at den er til 2713/14/15-6cylinder . Det eneste nr jeg finner på motoren er 362t å det står under/bak dieselfilteret men dette skal kanskje være 363t ? kan jo se ut som 2 tallet er slått inn på nytt. Hær er bildene Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Gudrun Svart 22.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2011 Videresendt Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 23.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 (redigert) Og her kom svaret: Hi, The blue engine in the photos is a Ford 2704ET. I do see one error in the plumbing, in that the exhaust manifold is plumbed into the jacket water circuit, whereas it is supposed to be in the jacket water circuit. Regards, Mike Bellamy, Lancing Marine, Lancing Marine Redigert 23.Februar.2011 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Mange takk for hjelpa Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
idars Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Og her kom svaret: I do see one error in the plumbing, in that the exhaust manifold is plumbed into the jacket water circuit, whereas it is supposed to be in the jacket water circuit. Lancing Marine Hei gudrun Har prøvd å oversette dette på nettet men ordene plumbed og jacket gir ingen mening i settningen. Plumbed finnes ikke i ordboka og hvis jeg korter det ned til PLUMB blir svaret LODD. JACKET blir jo JAKKE Kan du eller noen andre oversette hele innlegget for meg ? Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
index Svart 23.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Plumbing=rørlegging. Jacket water er nok det samme som ferskvannsiden. Ellers så gir egentlig ikke teksten noen mening, han sier at eksosmanifoilen skulle vært koplet til ferskvannsiden i stedet for ferskvannsiden Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
cantina Svart 23.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Det ser utifra bildene som eksoskjøleren din er sjøvannskjølt,denne er normalt en del av ferskvannskretsen. Det ser ut som sjøvannet går ut av varmeveksleren og inn i eksoskjøler bak og ut av denne fremme for så å gå ut i eksosbend på din båt. Har du termostaten under vermevekser eller har du den slangemonterte?. Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Først til index Plumbing er greit det fant jeg ut hva var men finner ikke ut hva plumbed betyr? Ja synes det ga liten mening Så cantina Hvet veldig lite om hvor ting er på motoren siden jeg bare har hatt båten 1 sommer (kjøpte den høsten 2009) , men skal få med meg noen som er litt mere kyndig for å sjekke om eksoskjøler er sjøvannkjølt og for å finne termostaten Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
finnmarken Svart 23.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Tror nok det kan ha noe for seg å få sjekket om dette er riktig montert. Disse motorene med Bowman varmeveksler er vel ikke akkurat kjent for å bli for varme. Selv har jeg en som ser temmelig lik ut, 2728t. Den går ikke over 78 grader som termostaten er på. Problemet med disse er at de ikke får noe temp før de får belastning. Temp måleren min beveger seg ikke oppover når jeg "lunker" rundt innaskjærs. Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Tror ikke den blir for varm heller , men er på jakt etter opplysninger om motoren siden jeg ikke har noen innstruksjonsbok og har da lurt på slikt som temp. TEMP har jeg fått greie på, men lurer på om noen kan oversette innlegget for meg ? Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
index Svart 23.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Plumbing er greit det fant jeg ut hva var men finner ikke ut hva plumbed betyr? Det han mener er rett og slett at sammenkoplingen av kjølesystemet er feil, dvs at eksosmanifoilen skulle vært koplet til på ferskvannsiden i stedet for på sjøvannsiden som nå. Men dette har neppe noe å si for driftstemeraturen, kun for tæring i manifoilen. Så høy driftstemperatur skyldes nok enten tette varmevekslere eller en termostat med for høy åpningstemperatur. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
idars Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Takk for det index, dette er ting jeg skal undersøke Driftstemp er ikke for høy , det jeg har spurt om er hva max temp skal være på motoren siden jeg synes den var vel høy i forhold til hva jeg var vant til med andre motorer jeg har hatt. Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
alzimerz Svart 9.August.2014 Link til dette innlegget Svart 9.August.2014 Hei sann. Jeg har samme problem med at motoren blir fort varm hvis jeg kjører over 2000 omregninger. På 2300omr kan den plutselig stige til 100grader. Jeg har kjøpt ny termostat, men hvor finner jeg denne på motoren? Noen som kan legge ut et bilde av der man skifter denne? Tusen takk på forhånd for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.