Jump to content

Temperatur og turtall på ford 150 hk turbo diesel

idars

Recommended Posts

Hei gudrun

Fant en innstruksjonsbok i båten i dag og lurer på om de hos lancingma ut ifra bildene jeg har lagt ut kan se om dette er riktig bok ?

I boka står det at den er til 2713/14/15-6cylinder .

Det eneste nr jeg finner på motoren er 362t å det står under/bak dieselfilteret men dette skal kanskje være 363t ? kan jo se ut som 2 tallet er slått inn på nytt.

Hær er bildene

dsc00090.jpg

p1010433.jpgp1010428.jpg

p1010429.jpg

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Og her kom svaret:

Hi,

The blue engine in the photos is a Ford 2704ET.

I do see one error in the plumbing, in that the exhaust manifold is

plumbed into the jacket water circuit, whereas it is supposed to be in

the jacket water circuit.

Regards,

Mike Bellamy,

Lancing Marine,

Lancing Marine

Redigert av Gudrun (see edit history)

Og her kom svaret:

I do see one error in the plumbing, in that the exhaust manifold is

plumbed into the jacket water circuit, whereas it is supposed to be in

the jacket water circuit.

Lancing Marine

Hei gudrun

Har prøvd å oversette dette på nettet men ordene plumbed og jacket gir ingen mening i settningen. Plumbed finnes ikke i ordboka og hvis jeg korter det ned til PLUMB blir svaret LODD. JACKET blir jo JAKKE

Kan du eller noen andre oversette hele innlegget for meg ?

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Først til index

Plumbing er greit det fant jeg ut hva var men finner ikke ut hva plumbed betyr?

Ja synes det ga liten mening

Så cantina

Hvet veldig lite om hvor ting er på motoren siden jeg bare har hatt båten 1 sommer (kjøpte den høsten 2009) , men skal få med meg noen som er litt mere kyndig for å sjekke om eksoskjøler er sjøvannkjølt og for å finne termostaten

Tror nok det kan ha noe for seg å få sjekket om dette er riktig montert. Disse motorene med Bowman varmeveksler er vel ikke akkurat kjent for å bli for varme.

Selv har jeg en som ser temmelig lik ut, 2728t. Den går ikke over 78 grader som termostaten er på. Problemet med disse er at de ikke får noe temp før de får belastning. Temp måleren min beveger seg ikke oppover når jeg "lunker" rundt innaskjærs.

Plumbing er greit det fant jeg ut hva var men finner ikke ut hva plumbed betyr?

Det han mener er rett og slett at sammenkoplingen av kjølesystemet er feil, dvs at eksosmanifoilen skulle vært koplet til på ferskvannsiden i stedet for på sjøvannsiden som nå. Men dette har neppe noe å si for driftstemeraturen, kun for tæring i manifoilen. Så høy driftstemperatur skyldes nok enten tette varmevekslere eller en termostat med for høy åpningstemperatur.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...