Ingar Startet 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 17.Oktober.2004 Dykkerklubben skal selge plotteren som satt i den nye båten. (Vi benytter PC navigasjon) Denne er altså av typen Seiwa Explorer MK-2 fra 2001. Dagens modell heter MK-2 Plus, men de ser tilsynelatende like ut. Noen som vet hva forskjellen er? Evnt. hva som er en normal pris for den vi skal selge? (Den nye modellen har veil. på 11800) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 er dette typen som er ment tilkoblet extern skjerm ? F.eks en PC skjerm ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Ingar Svart 17.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 PC skjerm som nyttes, eller spesialskjerm ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Ingar Svart 17.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Ja, standard PC VGA utgang. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Generelt ved brukthandel: 1/2 pris av nytt. Dyrere, nyere gjenstander noe høyere, eldre gjenstander noe mindre. Har betalt 50% for en eldre GPS; intet bra kjøp. Betalte 1/3 av nypris for VHF en min, den var som ny. Autopiloten, brukt 4 uker, 3/4 pris. Ut ifra åssen du beskriver, tipper jeg på 5-7K. Det er det plottere brukte ligger på. Om de blir solgt for den prisen, vet jeg ikkeno om. Generet synes jeg prisforlangende på mye brukt, er alt for høyt, tatt i betraktning at garanti osv som regel er borteborte. Og at man ikke vet åssen ting har vært håndtert ( mht. overspenninger osv.. ) For desverre er det en realitet at man kan HIVE elektronisk utstyr som har "fått seg en smell" av overspenning. Men det kan godt virke noen dager og uker etterpå.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
BEG Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Dykkerklubben skal selge plotteren som satt i den nye båten. (Vi benytter PC navigasjon) Denne er altså av typen Seiwa Explorer MK-2 fra 2001. Dagens modell heter MK-2 Plus, men de ser tilsynelatende like ut. Noen som vet hva forskjellen er? Evnt. hva som er en normal pris for den vi skal selge? (Den nye modellen har veil. på 11800) Har typen dere har. Forskjellen til den nye er at der sitter det en prosessor som er mye kjappere, og det kan trengs ! (synes oppdateringer av skjermbilder er ganske så tregt i forhold til min forrige Garmin fra samme år). Det er nok også forskjell på software, men den kan oppgraderes på din modell. Det gjorde jeg med min i sommmer og fikk noen nye funksjoner som faktisk var gansek ok. Mistet også en, som jeg ikke satt pris på. Pris? Vel, kjøpte en 2001 modell av en annen Seiwa, da med 10'' s/h skjerm innebygget. Betalte rund 3.500 og det var ca. halv pris. Ikke noe kjempeprodukt akkurat, ennå tregere enn MK-2, men jeg bruker den primært som slaveintrument for å få ekkoloddet opp på FB ( og som hjelp til papirkartene). Tror dere skal være meget godt fornøyd om dere får halv pris. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Ingar Svart 17.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Takk BEG! Ja, jeg hørte at den var var treg i oppdateringen, iallfall sammenlignet med PC. Og derfor ikke egnet i en planende båt som Mørejet'en. Men dette har kanskje ikke så mye å si i lavere hastigheter. Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 17.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Takk BEG! Ja, jeg hørte at den var var treg i oppdateringen, iallfall sammenlignet med PC. Og derfor ikke egnet i en planende båt som Mørejet'en. Men dette har kanskje ikke så mye å si i lavere hastigheter. Jeg marsjer i +20 og med den gamle softwaren var det spesielt dårlig. Ble faktisk litt bedre med ny. Problemet oppstår spesielt om man zoomer mye inn og gjerne samtidig skifter kursen betydelig. Har lært meg til å bruke zoomen mest når jeg kjører sakte (det er jo da man har mest behov for den). Synes det finnes mange gode funksjoner som ikke var på Garminen + at C-map kartene visuelt er bedre enn Bluechart, men i sum vil jeg nok anbefale Garmin (om da ikke den nye hardwaren er svært mye raskere) Lykke til med salget Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Ingar Svart 17.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2004 Takk igjen BEG! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.