aslesp Startet 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Startet 15.Februar.2011 Var oppi båten idag for å ta ut dysene. Oppdaget at det var endel blågrønn væske under motoren. Antar 3-4 liter. Ekspansjonstanken var helt tom. Oppdaget i høst at det også dukket opp litt slik væske mot slutten av sommeren. Har krabbet rundt og lyst for å prøve å finne ut hvor det lekker fra, men kan ikke finne noe. Noen som har erfaringer med hvor det kan lekke på en KAD 43?? Dumt spørsmål sikkert, men mulig det er noe som går igjen på disse motorene. Motoren er en 2003 modell, gått 700 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Tromsværing Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 (redigert) Sjekk o-ring mellom termostathus og ferskvannspumpe. Min var helt krympet, skiftet i høst. Har ikke fått testet, hadde stor lekkasje fremme på motoren. Umulig å si hvor vannet kom ifra. Mange sa at det var topp-pakning, men jeg tror nok at det var denne o-ringen. Redigert 15.Februar.2011 av Tromsværing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
retro 32 Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 Sjekk vannpumpe, denne brente seg på min men uten lekkasje da og her bør du slakke reimen uansett for å kjenne etter slark ellers kan det jo være diverse slanger/klemmer Sitér dette innlegget Link to post
Fairline35 Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 Har det samme problemet selv på styrbord motor, men kun vinterstid.Har Kad 42, 93 mod, 1500 timer. Når våren kommer og utetempen stiger så er den potte tett. Tror jeg har funnet hvor det kommer fra. Ifra termostathuset og inn på blokke går det ett 30-40 mm rør. Virker ut som det er tettningene til røre som begynner å bli dårlige. Har kjøpt nye tettninger, men har ikke byttet enda. Det er jo ikke sikkert det er på samme plass hos deg. Skru av det store sorte deksele å legg ut noe tørkepapir under slanger og reimer... Sitér dette innlegget Link to post
cantina Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 Du kan også sjekke pakningen mellom turbo og eksoskjøler, hvis du har den gamle type pakning hadde de en tendens til å begynne å lekke. Sitér dette innlegget Link to post
Tromsværing Svart 25.April.2011 Link til dette innlegget Svart 25.April.2011 Da er motoren testet. O-ring mellom sirkulasjonspumpe og termostathus ble i løpet av vinteren skiftet. Nå er motoren testet ca. 3-4 timer og alt synes som om det er helt ok. Tett og fin. Spent om det holder. Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 14.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 Har hatt akkurat samme problem på Mitsubishi 4D31 Der var imidlertid inntaket på husene slitt, slik at jeg måtte bygge opp røret litt med epoxy for å få det tett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.