Jump to content

Forskjell på tre og alluminium mast

mingebretsen

Recommended Posts

Hei og hå,

Ser fortiden på litt forskjellige stål båter rundt omkring i verden. Øynene mine har blant annet vilt litt på en sol selges i med tre mast. Blir straks litt skeptisk, men hva vet jeg. Tre master er, og har jo vært brukt i alle år. Hvor mye tåler de sammenlignet med en alluminiumsmast? Er det en faktor man bør tenke på, eller er det ikke såå stor forskjell på matrialene?

Trodde etter tittelen at du tenkte på båten din på Gran Canaria, jeg. Hva har det blitt av den?

Og planlegger du nå turen etter Alaskaturen eller hva det var?

Ikke lett å følge med i dine planer :rolleyes:

Ellers har jeg ikke mye peiling på master, men ville selv ikke valgt en tremast på noe annet enn en trebåt - og en trebåt ville jeg ikke velge :diving:

hehe, nei mine planer er det ikke lett å følge med på :giggle:

Tja, hva skal man si. Det blir trolig tilbake på havet, og da i mer Arktiske strøk. Mer om det kommer når alt er sikkert;)

Nei, er også litt skeptisk til det. Er en stålbåt med tre mast, syntes det var litt spessielt.

edit: Båten jeg seilte ble solgt i Las Palmas. Mot slutten hadde jeg bestemt meg for å sette kursen nordover (eller langt sydover) så snart jeg var over atlanteren, altså steder med is. Valgte derfor å ikke bruke penger på reperasjon av Comforten, heller selge og kjøpe båt egnet for bruk i isen

Redigert av mingebretsen (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...