Jump to content

Selco 24 fot, 1987 modell Kan noen hjelpe med nummer på kalesje?

Selcoen

Recommended Posts

Takk for melding- Hvilken årsmodell har du, og hvor fikk du kjøpt ny kalesje til din Selco Selqueen?

Min båt er en 1971 modell. Forrige eier hadde nettopp fått ny kalesje.

Jeg har faktisk to stk kalesjer, en for vinteropplag og en for godværet (så lenge det varer).

Har du kalesje fra før så kan få sydd ny basert på den.

Det er jo bare å ta kontakt med forskjellige firmaer som syr kalesjer. At kalesjen kanskje har et nummer et sted betyr ikke det samme som at noen har mal til den.

Kanskje dumt å kaste bort tiden med å finne ut av dette når det man trenger er å ta kontakt med en kalesjemaker. Dumt å begynne med kalesjekjøp i April, da får du kanskje kalesjen når sommeren er over, i verste fall.

Jeg fikk sydd kalesje til min båt i Oktober for et par år siden. Siden båten min er står på henger leverte jeg den (brutter sin Ancas 24 står på henger den også) og henta den ei uke etterpå.

En kalesjemaker trenger ikke mal.

Så det jeg mener er at du ikke skal henge deg opp i det nr du leter etter. Skjønner at det kan være greit hvis man kun ønsker å bestille pr tlf etc, men det er ikke sikkert du trenger det nr uansett. Mal kan finnes. Alf Hansen har/hadde en del båttyper på siden sin.

Føkk deg...

Den båten der er nok en Selco: Selco laget denne båten i perioden 1966 - 1971/2. Det er opprinnelig en Ancas (Selco kjøpte Ancas i 1966). 24 foter'n ble laget i Arendal i Ancas sine lokaler. Jeg mener det var Jens Sagen som leverte kalesje originalt, mulig de har noen gamle maler.

• 2 uker senere...

Hadde du kontaktet en salmaker/kalesjemaker like etter denne tråden ble startet, og de første svarene kom, hadde båten antagelig hatt kalesje nå :thumbsup:

Jeg søkte litt på nettet, og tok noen telefoner + sendte noen mail, og leverte båten min. uka etter var den ferdig.

Tipsene her på forumet er jo gode nok :thumbsup:

Med mindre man vil ha det levert på døra, uten å gjøre noe for det sjøl da, for det skjer ikke.

Føkk deg...

Jeg sier tusen takk for det. Vi får komme tilbake til dette til sommeren. Jeg vil helst kjøpe en brukt kalesje som kan brukes til mal. Jeg (som nå er mormor)har god tid om dagene til å sy. Nå er det bare å glede seg til sommeren. Båten skal snart på sjøen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...