Frivakten Svart 2.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2011 Hvor på kalesjen bør vi se etter nummeret på den? Hvis det gjelder modellnr. til kalesjen, se innlegg 4. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Selcoen Svart 3.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2011 Har lest innlegg 4, men finner ikke noen merkelapp på kalesjen. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 3.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2011 Takk for melding- Hvilken årsmodell har du, og hvor fikk du kjøpt ny kalesje til din Selco Selqueen? Min båt er en 1971 modell. Forrige eier hadde nettopp fått ny kalesje. Jeg har faktisk to stk kalesjer, en for vinteropplag og en for godværet (så lenge det varer). Har du kalesje fra før så kan få sydd ny basert på den. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 3.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2011 Det er jo bare å ta kontakt med forskjellige firmaer som syr kalesjer. At kalesjen kanskje har et nummer et sted betyr ikke det samme som at noen har mal til den. Kanskje dumt å kaste bort tiden med å finne ut av dette når det man trenger er å ta kontakt med en kalesjemaker. Dumt å begynne med kalesjekjøp i April, da får du kanskje kalesjen når sommeren er over, i verste fall. Jeg fikk sydd kalesje til min båt i Oktober for et par år siden. Siden båten min er står på henger leverte jeg den (brutter sin Ancas 24 står på henger den også) og henta den ei uke etterpå. En kalesjemaker trenger ikke mal. Så det jeg mener er at du ikke skal henge deg opp i det nr du leter etter. Skjønner at det kan være greit hvis man kun ønsker å bestille pr tlf etc, men det er ikke sikkert du trenger det nr uansett. Mal kan finnes. Alf Hansen har/hadde en del båttyper på siden sin. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
nordwest1986 Svart 3.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2011 Den båten der er nok en Selco: Selco laget denne båten i perioden 1966 - 1971/2. Det er opprinnelig en Ancas (Selco kjøpte Ancas i 1966). 24 foter'n ble laget i Arendal i Ancas sine lokaler. Jeg mener det var Jens Sagen som leverte kalesje originalt, mulig de har noen gamle maler. Sitér dette innlegget Link to post
Selcoen Svart 14.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2011 Jeg lurer på om noen kanskje har en brukt kalesje til Selco, som jeg kan få kjøpe? Skal brukes til mal. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 14.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2011 Hvorfor mal? Er jo bare å bestille fra hellyhansen. Lik scand 24 denne Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 14.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2011 Hadde du kontaktet en salmaker/kalesjemaker like etter denne tråden ble startet, og de første svarene kom, hadde båten antagelig hatt kalesje nå Jeg søkte litt på nettet, og tok noen telefoner + sendte noen mail, og leverte båten min. uka etter var den ferdig. Tipsene her på forumet er jo gode nok Med mindre man vil ha det levert på døra, uten å gjøre noe for det sjøl da, for det skjer ikke. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Selcoen Svart 15.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2011 Jeg ønsker meg mal fordi jeg har stoff,tråd og en god symaskin. Jeg har god tid,og ønsker å sy selv. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 15.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2011 Jeg ønsker meg mal fordi jeg har stoff,tråd og en god symaskin. Jeg har god tid,og ønsker å sy selv. Hei, når snøen er smeltet skal jeg ta av kalesjen, det er en "vinter-kalesje". Du kan få låne den. Har egen "sommer-kalesje". Sitér dette innlegget Link to post
Selcoen Svart 15.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2011 Jeg sier tusen takk for det. Vi får komme tilbake til dette til sommeren. Jeg vil helst kjøpe en brukt kalesje som kan brukes til mal. Jeg (som nå er mormor)har god tid om dagene til å sy. Nå er det bare å glede seg til sommeren. Båten skal snart på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 15.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2011 Hvis du synes at hele sommeren er lang nok tid så er det mulig for meg, den ligger bare i opplag frem til høsten allikevel. Si i fra så ordner vi sikkert noe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.