Jump to content

GPS for Dummies?

PiperBill

Recommended Posts

Først så må jeg innrømmer at jeg er helt grønt når det gjelder GPS og kartplotter. Har planer om å skaffe meg en sånn og lurer på noen gode tips om hva jeg bør kjøpe.

GPS’en er tenkt hovedsakelig til bruk på båten men vi tar aldri noen lange turer. Jeg er også en del ute å reise. Jeg skal på på en 4 ukers biltur i Australia og jeg er ofte i England og Skottland.

Så…. Det som ganske hadde passe best er en håndhold GPS/plotter som jeg kan bruker nærmest hvor som helst?

Gode anbefalinger ønskes.

Cheers

PiperBill

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

En håndholdt GPS er alltid hendig. De er så billige nå at den kan du like godt kjøpe først som sist.

Den får du helt sikkert bruk for hvis du skal ut i "Outback" Australia.

Skal du kjøre i større byer og vil ha navigasjons assistanse, anbefaler jeg at du leier en bil med installert GPS. Der kan du laste ned gatekart fra CD og få kjøredirektiv for å finne frem.

Disse GPS,ene har også en innebygd funksjon for treghetsnavigering (Inertia Nav.)

Da vil den ikke slukke ved kjøring i tunneller, parkeringshus eller blandt høye bygninger som skygger for satelittene.

God Tur!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...