Sven-Kåre Startet 16.Februar.2011 Link til dette innlegget Startet 16.Februar.2011 Hei Nå har jeg funnet et prosjekt på blocket.se Noen som har erfaringer med båtkjøp i Sverige? Tollregler etc. Her er prosjektet som jeg syns ser utrolig spennende ut! Og link til annonsen her http://www.blocket.se/alvsborg/Passbat_Mahogny_32154310.htm?ca=16&w=1 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2011 Det blir ca 165,- pr hk i HK-avgift, pluss moms på båt, avgift og fraktkostnader. Dvs 11-12.000,- i avgifter totalt. Nesten like mye som båten det jo... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sven-Kåre Svart 16.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2011 Har ikke alder noe å si? Sitér dette innlegget Link to post
Stryder Svart 16.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2011 Alder har nok ikke noe å si på båter. Har selv tatt inn seilbåt fra Sverige og index er ganske nærme hva det vil koste å ta inn båten. Sitér dette innlegget Link to post
Eivind senior Svart 16.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2011 (redigert) Hei jeg har kjøpt seilbåt i Sverige og det gikk greit. Hvis du gir 13400,- norske for båten og hk.avgift for 28 hk. må du betale toll og moms ca.4952,- norske plus moms på transportkostnader. Lykke til båten ser jo fin ut. Redigert 16.Februar.2011 av Eivind senior (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lett match Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Har ikke alder noe å si? Alder har noe å si idet det du betaler MVA utifra kjøpesum. Ny båt = høy pris Gammel båt = lav pris. Da jeg tok inn en båt fra Sverige avtalte jeg med eier at overtagelse var i Strømstad, tidliger eier fraktet da båten dit. Jeg slapp da å få fraktkostnader inn i regnestykket. Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Du kan jo vurdere å droppe motoren. Uten motor reduseres prisen, og du slipper å betale hk avgift og MVA på motor og hk avgift. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
skibsplast ohoi Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Send en IM til jon-kåre, jeg mener han var over til Sverige og hentet trebåt for noen år siden. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.