Jump to content

Knirk i båtskroget

John_Kr

Recommended Posts

Hei

Dette har jeg ikke kommet med tidligere, men jeg tar dette frem nå.

I min nye båt har jeg "knirk" i selve båtskroget ved sjøgang. Verst er lyden når jeg får sjøen inn fra babord side (kl.1000).

Hva knirken kommer av er uvisst, men lyden kommer fra fremre del av båten og nede i selve båtskroget. Har prøvd å lokalisere stedet uten å komme til noe konklusjon. Denne knirken høres ikke bra ut og jeg har vondt av båten når jeg kjører i noe sjø.

Denne knirkelyden er nå tatt opp med importør/leverandør og de jobber med saken. Som jeg oppfatter det så er det ikke noen lignende tilfeller på andre lignende båter. Det jeg er redd for er at det kan være en konstruksjonsfeil i skroget som gjør at skroget gir etter i bølger, dette kan med tiden forårsake sprekkdannelser og verre er.

Er det noen av dere som kan gi meg noen gode råd mens saksbehandlingen hos importøren foregår. Skal jeg forlange ny båt eller skal jeg rive båten i filler for å eventuelt finne årsak. Jeg orker ikke å høre på denne stygge lyden.

Hva anbefaler dere?

:confused:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...