timon90 Startet 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Startet 17.Februar.2011 Ser BT har en elektrisk dass. Er det her brukbart, eller er det bare å kaste seg på en "Merkedass" med en gang? Merkli nok er det kun bilde av bryterpanelet, men veit jo sånn tålig åssen den ser ut. Link Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Ja på 6 året, men uten fint trelokk og ikke så fin bryter som i dag. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Sjeldenutpå Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Ja er du fornøyd? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Lars H. Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Hei. Kan den nedre delen med pumpe og kvern monteres 90 grader i forhold til bildet? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
egilwh Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Jeg vil tro det... på bildet av det manuelle inne på nettsidene er det slik. Også opplyst at det kan vendes motsatt vei... Egil Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
skhauge Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Eg snudde Maritim sitt toalett (pumpe/kvern) 90 grader. Det gikk greit. Litt problem med at slange ble kort, men det gikk. Vil tro oppbyggingen er rimelig lik. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Biltema dassen er den samme som TMC.. alle deler passer overens. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Lars H. Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Står det TMC på motordelen, eller ser den bare lik ut? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Thorlyn Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 (redigert) Husker ikke ang biltema sin hva det står.. mener det er TMC ja.. en får jo samme type dasser som heter noe sånt som ocis.... eller noe.. mange båtutstyrspushere har disse.. samme greia der.. passer overens.. skåla passer på alt være seg jabsco eller andre.. rene underdeler fåes kjøpt komplett som passer rett på jabsco bare til 1/3 av pris. jeg kjøpte ny motor av "bingo" merke til min jabsco en gang.. kun et plast/pynte deksel over motoren som var forskjell.. satt på jabcso deksel så så jo ingen "bingo" motoren.. bråket var det samme på begge.. Mistenker at de fleste blir produsert på samme fabrikk.. Redigert 17.Februar.2011 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
timon90 Svart 17.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Høres ut som det kan være av OK kvalitet, så kan hende jeg går for en sånn. Er jo garanti på greia?! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 (redigert) Er så langt kjempefornøyd. Har taklet alt unntatt et noe plastikk fra et damebind, som surret seg rundt kniven og laget fryktlig med støy. Enkelt å demontere og det kan snues 90 grader alle veier. Så kjør kurs for nye damer som kommer ombord. Redigert 17.Februar.2011 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
ut mot havet Svart 11.August.2013 Link til dette innlegget Svart 11.August.2013 Har hatt Biltema toalett i to båter, har ikkje hatt noko tull med dei men har ikkje testa dei over lengre tid. Ver forsiktig med kva du kaster oppi skal ikkje mykje til for å tette til. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 5.November.2024 Link til dette innlegget Svart 5.November.2024 Løfter denne tråden.. Noen som har erfaring over tid med elektrisk WC fra Biltema. Jeg har en manuell som er hard/trøblete på pumpen (TMC) selv med smøring/matolje triks mm. "Dritt lei" og har lyst på elektrisk, men frister jo å kun bruke drøye to bålapper vs 4-5 som vel fort det koster hos båtutstyr sjapper. Hvordan er det forresten med el toalett både ift. strømforbruk og vannforbruk. Erfarer folket at man fort fyller opp septik tanken fordi man drar inn mye vann..? Frister å kjøpe en slik å teste. Skal i en dagstur/weekender med lite toalett bruk så kanskje godt nok.. Ingen bilder av betjeningspanel, men regner med at det medfølger? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 5.November.2024 Link til dette innlegget Svart 5.November.2024 Strømforbruk er neglisjerbart. Vann kan fort fylle opp tanken. Særlig om du skal spyle gjennom slangene nok til ikke å få urinstein. Vil anbefale å montere Y-ventiler, så piss går rett i sjøen og bæsj i tanken. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
EiSvIn Svart 6.November.2024 Link til dette innlegget Svart 6.November.2024 S/Y Emma skrev for 12 timer siden: Vil anbefale å montere Y-ventiler, så piss går rett i sjøen og bæsj i tanken. Noen som vet hvordan det stiller seg i forhold til utslippsforbudet i Oslofjorden? Det er jo egentlig en god ide for å få tanken til å "vare litt lenger". Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.November.2024 Link til dette innlegget Svart 6.November.2024 Jeg foretrekker å la alt gå i tanken, for å tynne ut massen der. Dessuten slipper man å tenke seg om når man ligger i havn og naboen bader rett ved båten. Det er slett ikke feil å tømme tanken ofte. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Biam1 Svart 6.November.2024 Link til dette innlegget Svart 6.November.2024 Enig med deg der Index :) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.November.2024 Link til dette innlegget Svart 6.November.2024 På hytta bruker vi Separett toalett. Så langt har urin gått i egen dunk. 2 personer 1 uke produserer <8 liter urin. Sånn er det hos oss. Det er et volum septiktanken vår kan leve med. Mens jeg er i sving: Om toalettet til Biltema er tilsvarende TMC, ville vi kunne leve utmerket med det også. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 6.November.2024 Link til dette innlegget Svart 6.November.2024 Monterte jo komplett underdel fra Biltema på mitt billig dass fra Maritime i fjor, siden motor med mere streiket på maritim dassen. Kosta 1/3 på biltema. Å passet rett på, samt fungere ennå. Så hele møkka kommer nok fra same fabrikken i Kina tenker jeg. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Biam1 Svart 6.November.2024 Link til dette innlegget Svart 6.November.2024 Eller burde man satse på manuell dass - Hva med denne fra Biltema? Noen som har den og vet om den funker OK? grei pris. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.